حق مسکن و همایش

هم اندیشی

همکاران محترم پیشنهادات و  نظرات خود را در مورد حق مسکن  و همایش شوراهای صنفی کارکنان دانشگاهها در این قسمت  اعلام نمایند.

درج نظرات

درج نظرات

همکار محترمی که به عدم درج نظرات انتقاد کرده بودند توجه داشته باشند که نظرات و مطالب ارسال شده  طبق مصوبه ۳۰/۷/۸۶ هیات اجرایی شورا  بعد از بررسی توسط هیات مزبور ،در وبلاگ قابل مطالعه میباشد.                                  سری جدید نظرات بزودی اعلام میشود.

جلسه ماهانه مجمع شوراهای صنفی دانشگاهها

جلسه ماهانه مجمع شوراهای صنفی دانشگاهها  برگزار شد

این جلسه در تاریخ  ۲۷/۸/۸۶ در دانشگاه تربیت مدرس  با حضور نمایندگان شوراهای کارکنان دانشگاههای  تربیت مدرس ،علامه طباطبایی ، خواجه نصیر، علم وصنعت ، تربیت معلم ، تهران  ، گرگان و شریف برگزار گردید.

مسایل مورد بحث:

۱- بررسی نامه رییس دانشگاه تربیت مدرس به رییس جمهور در مورد حق مسکن کارکنان

نامه رییس دانشگاه تربیت مدرس به رییس جمهور                            ارجاع نامه جهت بررسی و اقدام

۲- برنامه ریزی جهت برگزاری همایش شوراهای دانشگاههای کل کشور

۳- بررسی امکان حضور نمایندگان شوراها در جلسات تصمیم گیری در مورد کارکنان

۴- بررسی پیرامون یافتن راهکار معرفی کارکنان بعنوان رکن سوم و تاثیر گذار در مجموعه دانشگاهی

۵- آشنایی با آیین نامه مصوب هیات امنای دانشگاه تهران و تغییرات اعمال شده در زمینه پرداخت

  یارانه غذا و سرویس ایاب و ذهاب

 

شواهد افزايش سطح عمومي‌قيمت‌ها در ماه‌هاي اخير

گزارش بانک مرکزی

شواهد افزايش سطح عمومي‌قيمت‌ها در ماه‌هاي اخير

رشد شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي (نرخ تورم) از خرداد ماه سال 84 روند نزولي داشت و تا تير ماه سال 85 ادامه يافت و در خرداد و تير ماه سـال 85 بـه حـداقل ميزان خود طي چند سال اخير رسيد. اما اين نرخ از مرداد ماه سال 85 همواره روند افـزايـشي داشت و در مرداد ماه سال جاري به 4/15 درصد بالغ شد كه بالاترين ميزان طي دو سال اخير است. نرخ رشد نقطه به نقطه شاخص بهاي كالاها و خـدمـات مـصـرفـي در مـرداد سـال جـاري به 3/17 درصد رسيد كه بالاترين نرخ رشد اين شاخص در چندين ماه اخير است. در يك سال اخير ـ مرداد 85 تا مـرداد 86 ـ رشـد شـاخـص بـهاي گروه‌هاي مسكن، آب، برق و گاز و ساير سوخت‌ها و خوراكي‌ها و آشـامـيـدني‌ها بيشترين سهم را در افزايش شاخص كل داشته است.

برخی از توصيه‌هاي بانك مركزي براي كنترل تورم :در ايـن مـيـان تـوصـيـه‌هـاي سـياستي براي كنترل تورم در سال جاري از سوي بانك مركزي اعلام شده اسـت كـه مـحـدود كـردن رشد نقدينگي، عقيم‌سازي افزايش‌هاي ناگزير در منابع پايه پولي از طريق فروش اوراق مـشــاركــت بــانــك مــركـزي، رعـايـت سـيـاسـت انـقـبـاضـي در بودجه 86 و پرهيز از برداشت بيشتر از حـســاب ذخـيــره ارزي و يــا مــازاد درآمــد حــاصــل از صادرات نفت خام،

متن کامل خبر

از رفاه کارکنان تا بانک پاسارگاد؟!

          

از رفاه کارکنان تا بانک پاسارگاد؟!

                گزارش مالی و فعالیتهای صندوق رفاه اعضای هیات علمی دانشگاه شریف 

                                                 تا تاریخ 31/6/86

1) کل مبلغ دریافت شده از طرف وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری مبلغ

 ۹۲۰/۴۸۴/۰۰۰برای سال 1383 و مبلغ 206/650/790 ریال برای سال 1384 بوده است. برای سالهای 1385 و 1386 هیچگونه کمکی از طرف وزارتخانه دریافت نشده است.

2)حق عضویت صندوق 000/000/1 ریال میباشد.کل مبالغ دریافتی 314 نفر عضو صندوق 000/000/311 ریال بوده است.

3)با توجه به موارد فوق کل سرمایه ابتدایی صندوق 206/118/022/2 ریال بوده است.

4)بر اساس سیاستهای هیات امنا و هیات مدیره صندوق ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱ ریال سهام بانک پاسارگاد خریداری و مابقی نیز بصورت درازمدت پس انداز گردیده است.

5)پیرو برنامه ریزی انجام شده توسط هیات امنا و هیات مدیره صندوق ، موسسه توسعه فن آوریهای تخصصی و مشاوره های صنعتی به مراکز صنعتی شروع به فعالیت نموده است .تا آخر شهریور ماه سال جاری نیز از محل درآمدهای حاصله از این موسسه مبلغ 000/000/50 ریال به صورت علی الحساب به حساب صندوق واریز شده است .

6)از محل سود سپرده ها و سود بانک پاسارگاد ، نسبت به افزایش سهام صندوق در این بانک اقدام شد و اکنون 000/000/50/1 ریال سهام بانک پاسارگاد مربوط به صندوق میباشد.

7)با توجه به هزینه های انجام شده کل سرمایه صندوق درحال حاضر 000/000/250/2 ریال میباشد و سهم هر یک از اعضا حدودا 000/100/7 برآورد شده است.

همچنین در جهت ارائه خدمات به اعضای صندوق و رفع برخی کمبودها اقدامات زیر انجام شده است :

1- در اجرای معاینه نوبه ای پزشکی اعضای هیات علمی بیش از 203 نفر از اعضای هیات علمی در طرح مذکور شرکت نمودند و در پایان کلیه سوابق پزشکی برای آنها ارسال گردید.

2- اجاره چهاردستگاه ویلا در شمال کشور از تاریخ 13/3/86 لغایت 1/6/86 که مجموعا بیش از 70 خانواده اعضای هیات علمی از آن استفاده نمودند.

3- پرداخت وام ضروری قرض الحسنه به بیش از 30 نفر از اعضای هیات علمی با ۳٪ کارمزد تا سقف 000/000/20 ریال .

لازم به ذکر است که در مجموع در این مدت مبلغ 000/000/190 ریال هزینه های جاری صندوق بوده که برای طرح نوبه ای پزشکی،اجاره ویلا ها،امور اداری و پرسنلی مصرف گردیده است.
 

مدیریت بر مبنای کرامت انسانی

مدیریت بر مبنای کرامت انسانی

کرامت انسانی از هم­افزایی مولفه­های مختلف مثل خودآگاهی، تقوا، جهان آگاهی، خداشناسی ، میل به دانش و معنویت، جمال طلبی و احترام به خود شکل گرفته و تقویت می­شود.اگر در فضای کاری و سازمانی ما به مؤلفه­های کرامت انسانی توجه شود وهمه انسانهای سازمانی مجهز به این صنعت شوند نتایج آن تولید کالا یا خدماتی است که در خدمت تعالی انسان قرار می­گیرد که این نکته مورد تأکید مدیریت اسلامی نیز هست.

در فلسفه مدیریت بر مبنای کرامت انسانی از دیدگاه کارکنان کار وسیله­ای است برای تزکیه نفس، جلوگیری از مفاسد اجتماعی، اخلاقی واحساس تعهد . منظور از احساس تعهد در مدیریت کرامت انسانی این است که کارکنان به طور خودجوش به کیفیت های زیر مجهز می­شوند:

الف)مسئولیت پذیری

ب)احساس تکلیف الهی

ج)پاسخگو بودن

د)درگیری عاطفی و روانی با کار

انتخابات دوره دوم شورای صنفی کارکنان دانشگاه برگزار میشود

 

بسمه تعالی 

جناب آقاي ...

سركارخانم ...

نماينده محترم كاركنان ................. در شوراي صنفي

با سلام و احترام

باطلاع مي رساند مجمع عمومي ساليانه شوراي صنفي در هفته اول آذرماه 1386برگزار خواهد شد. در همين ارتباط خواهمشند است ضمن برگزاري انتخابات جهت تعيين نمايندگان آن واحد در دوره دوم شورا، نسبت به تكميل فرمهاي پيوست و تحويل آن به دبيرخانه شورا حداكثر تا تاريخ 30/8/86 اقدام فرمائيد. رعايت مواد اساسنامه و هماهنگي با دبيرخانه شورا جهت حضور نماينده هيأت اجرايي در جلسه انتخابات الزاميست. دستورالعمل اجرايي به پيوست ارسال مي گردد.

تلفن هماهنگي: 5087 (پرمون)

                     4678 (رحمتي)

                                                                              با تشكر

                                                               هيأت اجرايي شوراي صنفي


 واحدهایی که این نامه و فرمهای مربوطه را دریافت نکرده اند با تلفن هماهنگی تماس بگیرند.


دستورالعمل اجرايي انتخابات

۱- نمايندگان محترم واحدها بعد از دريافت نامه هيأت اجرايي ضمن مطالعه مواد 4و 8 و 10 اساسنامه و هماهنگي با كاركنان واحد و دبيرخانه هيأت اجرايي، فرم شماره 1 (اطلاعيه) را تكميل و در تابلوي اعلانات واحد نصب نمايند.

۲ -در تكميل فرم شماره2 (فرم داوطلبي) براي كاركنان محترم توضيح داده شود كه مي توانند يكي از موارد همكاري را انتخاب نمايند.

۳- حاضرين در جلسه انتخابات بعد از تكميل فرم شماره 3 (ليست حاضرين)، فرم شماره 4 (برگه رأي) را تحويل مي گيرند.

۴- در صورت امكان قبل از انجام رأي گيري داوطلبان نمايندگي در مورد برنامه هاي خود صحبت كنند.

۵- قبل از رأي گيري دو نفر از كاركنان بعنوان ناظر اول و ناظر دوم انتخاب گردند.

۶- شمارش آراء بعهده ناظر اول و ناظر دوم واحد مي باشد.

۷- بعد از شمارش آراء فرم شماره 5 (صورتجلسه) تكميل و به همراه برگه هاي رأي و فرم هاي ديگر تحويل ناظر هيأت اجرايي گردد.

 

ویژگیهای مدیر خوب

ویژگیهای مدیر خوب

به راستی مدیر خوب کیست و خصوصیات این مدیران چیست ؟ این یکی از موضوع هائیست که کارکنان ، سازمانها و مدیران همواره با آن روبه رو هستند. مدیر خوب کسی است که وظایف خود را کاملاً می داند و افزون بر این رئیس و مرئوس خوبی است و از کارهای خود اطلاع کافی دارد. مدیر خوب امریه صادر نمی کند، قدرت رهبری دارد و نه فقط طرز انجام کار بلکه علت انجام کار را نیز توضیح می دهد. دستورات خود را واضح و دوستانه می دهد، داد و فریاد نمی کند، تامطمئن نشود دستوراتش را فهمیده اند کار را شروع نمی کند. برنامه کار را با در نظر گرفتن اطراف و جوانب آن طرح می کند و انجام آن را به عهده اشخاص کاردان می گذارد.

 

بیشترین حقوق و مزایا از آن آموزش و پرورش است یا اعضای هیات علمی و قضات ؟

ریز حداقل حقوق دریافتی 7 دستگاه دولتی در سال 86

برای مطالعه خبر کلیک کنید

بيانيه  هيات اجرايي شورا  در رابطه با  اضافه كار

همكاران محترم دانشگاه صنعتي شريف

از آنجا كه مديران محترم مالي و اداري دانشگاه در تمام تصميم گيري هاي يك جانبه خود، بررسي مسايل و مشكلات كاركنان را در انتهاي ليست مشكلات مد نظر قرار داده اند و اصولاً دغدغه خاطر آنان جلب رضايت خاطر كاركنان اداري نيست، بهتر آن ديديم كه به عنوان نمايندگان شوراي صنفي كاركنان دانشگاه،  موضع گيري خود را در رابطه با بخشنامه اخير اضافه كار كاركنان به اطلاع برسانيم.

شايعات پخش شده در بين كاركنان، علي الخصوص همكاران اداري و مالي دانشگاه حكايت از ان دارد كه گويا مديران ارجمند در اين دو بخش با عنايت به پيشنهادات شوراي صنفي كاركنان اقدام به تصميم گيري اخير نموده اند. واضح و مبرهن است كه  هيات اجرايي چنين سوء برداشتي را نخواهد پذيرفت چرا كه اصولاًموضع گيري شورا آن است كه از اساس عملكرد مديران در اتخاذ چنين تصميمي غيركارشناسي بوده است و نيز پيشنهاد اوليه شوراي صنفي مبني بر توزيع بودجه اضافه كار كاركنان بر مبناي سقف 120 ساعت براساس آئين نامه و فرمول ضريب اضافه كار سال 83 و سقف 175 ساعت براساس آئين نامه و فرمول ضريب جديد اضافه كار در سال 84 بوده است. <<<<بخشنامه اضافه کار سال 1384>>>>

در طول ساليان گذشته مديران محترم به بهانه نداشتن بودجه و ندادن بودجه از سوي دولت  سقف بودجه و اضافه كار را  پرداخت نكرده اند و اعتراضات كاركنان نيز ثمري نداشته است و اضافه كار بر مبناي سرانه هر كارمند اداري حداقل ممكن بوده است. در سال 85 با اندك تغيير در نگرش مديران سرانه هر فرد 30 درصد افزايش يافت كه باز سبب ساز رفع مشكلات نشد و  زحمات كاركنان با روزافزوني حجم فعاليت‌هاي دانشگاه و نيز پذيرش دانشجويان بسيار و خارج از ظرفيت سالهاي قبل جبران نشد كه هيچ، بودجه هاي مالي به تشخيص مديران در ساير جاها مصرف گرديد كه در اين مقال اندك كالبد شكافي مشكلات و مسائل مدنظر نيست. در سال 86 نيز با جلسات متعددي كه نمايندگان شوراي صنفي با رياست دانشگاه و معاونت مالي و اداري داشته است، همواره تاكيد آقايان بر وجود مشكلات عديده در پرداخت مبالغ اضافه كار و بخشنامه دولت در سال 86 مبني بر محدوديت سقف برداخت حداكثر همانند سال 85 بوده است. سوال شورا نيز  همواره از آقايان اين بوده كه اصلا چرا سقف اضافه كار 120 ساعت براي هر فرد در سال 83 و نيز 175 ساعت در سال 84 از ابتدا در اين دانشگاه رعايت نشده است و حال ظلمي را كه در سالهاي قبل به كاركنان روا داشته اند را در سال 86 به صورت جديد تجزيه و تحليل مي فرمایند؟

 اين موضوع به هيچ وجه مورد تائيد و قبول شوراي صنفي كاركنان نبوده و نيست ، شوراي صنفي كاركنان هيچ اهرم اجرايي  و حتي مشورتي در اجراي صحيح قوانين ابلاغ شده نداشته و اصولاً نقشي در تصميم گيريها ندارد، به همين دليل با شفافيت كامل انتقاد و مخالفت خود را با ديدگاههاي  مديران در رابطه با اجراي قوانين اضافه كار در پنج سال اخير اعلام مينمايد..

براي اطلاع همكاران محترم، نامه ارسالي به  معاونت محترم مالي و اداري دانشگاه  را عيناً به استحضار مي رساند.


                                               

 جناب آقای دکتر اکرامی

معاون محترم اداری ومالی      

   با سلام

 با عنایت به مصوبه هیات وزیران با شماره ۱۹۳۰۶/۱۰۱ مورخ ۱۸/ ۲/۱۳۸۴ که میزان اضافه کار ساعتی کارکنان بر مبنای هر ساعت    (حقوق، تفاوت تطبيق، فوق العاده شغل، فوق العاده شغل، فوق العاده جذب)   تقسیم بر  ۱۶۰ و حداكثر  175  ساعت در ماه تعيين گرديده است و با توجه به بخشنامه شماره 3244/1000 مورخ 29/7/86 مربوط به مصوبه شوراي سرپرستان در مورد اضافه كار سال جديد ضمن اعتراض به ابلاغ و اجراي اين مصوبه و انتقال نارضايتي اكثريت كاركنان دانشگاه سوالات زير را مطرح مي نمايد:

۱- مبناي محاسبه اضافه كار سال جاري مربوط به چه سال و بخشنامه اي مي باشد؟

۲- رقم بودجه اضافه كار سال مبنا چقدر بوده است؟

۳- چرا دانشگاه بعد از افزایش سقف اضافه کار توسط دولت میزان پرداخت اضافه کار را تغییر نداده است؟

۴- سرانه بودجه و سرانه اضافه کار در سال جاری چقدر میباشد و چرا افزایش نیافته است ؟ لازم بذكر است دليلي كه در مورد عدم امكان افرايش سرانه پرداخت در سال جاري بعلت محدوديت اعمال شده توسط دولت عنوان مي شود با عنايت به تاريخ بخشنامه فوق الذكر (18/2/1384) موجه به نظر نمي رسد چون اين بخشنامه مي بايست در سال 1385 اعمال مي شد كه دانشگاه در اين زمينه اقدام نكرده است علت چيست؟

۵- چرا در دانشگاههای دیگردانشگاههاي ديگر از جمله اميركبير قسمتي از بار مالي اضافه كار از طريق طرح تمام وقتي كاركنان جبران مي شود ولي در دانشگاه شريف اجراي اين قانون از سال 1380 متوقف گرديده است؟

۶- چرا شورای سرپرستان عليرغم اينكه مي دانست اكثر كاركنان راس ساعت اداري از دانشگاه خارج مي گردند و اجراي مصوبه جديد باعث كم شدن مبلغ اضافه كار مي شود در وسط سال مالي اين تصميم را اتخاذ و اجرا مي كند؟

این شورا پیشنهاد میکند موارد فوق الذکر را در جلسه هیات رییسه مطرح نماید و ضمن جلوگیری از اجرای مصوبه شورای سرپرستان نسبت به تغییر آن به منظور افزایش سرانه پرداخت اقدام مقتضی صورت پذیرد.              

                                                                           با تشکر

                                  هیات اجرایی شورای صنفی کارکنان

                                  دانشگاه  صنعتی شریف 


معضل اضافه کار در دانشگاه گیلان....... علت اصلی چیست؟؟!!

حدود ساعت 4 بعد از ظهر روز دوشنبه براي واريز كردن پول به حساب بانكي يك طلب كار به بانك تجارت شعبه بلوار مراجعه كردم و با كمال تعجب با جمعيت زيادي از همكاران آن هم در وسط ماه مواجه شدم . علت شلوغي را  جويا شدم گفتند اضافه كار همين امروز وارد شده و همكاران براي گرفتن آن تجمع كرده اند . بعد از افتتاح باجه در مجتمع دانشگاهي شايد سابقه نداشته اين تعداد از همكاران در بانك تجمع كنند . وضعيت نا مطلوبي ايجاد شده بود . كاركنان بانك هم از اين هجوم كارمندان دانشگاه متعجب بودند ؛ اين را مي شد از نگاههاي شان فهميد . رئيس بانك كه در جاي معاون خود نشسته بود متفكرانه به جمعيتي كه پشت يك باجه تجمع كرده بودند نگاه مي كرد . شايد پيش خود مي گفت چه اتفاقي افتاده كه كاركنان دانشگاه چنان سراسيمه در وسط ماه براي گرفتن اضافه كار اصرار دارند و حتي حاضرند مدتها در صف بمانند .

بله هزينه هاي زياد زندگي و گراني هاي بي سابقه، همكاران را كلافه كرده ،از همه بدتر اينكه مسئولان دانشگاه با تأخيرهاي چند ماهه مطالبات آنها ، قطره قطره  مي دهند. آن هم چه دادني ؟ در كمال وقاحت اضاف كاري نا چيز را به بهانه چند روز تعطيلي كم كردند و اين امر باعث خشم همه شده بود. چهره ها  برخلاف اينگونه مواقع كه بايد خوشحال مي بود ، عبوث و خشمگين به نظر مي رسيد . هر كسي كه با پول از باجه جدا مي شد زير لب و در مواردي با صداي بلند مسئولان دانشگاه را لعنت مي كرد . يكي به من گفت يادت مي آيد كه بابت كم كردن مقدار ناچيز اضافه كار در مديريت قبلي چقدر شلوغ كرديم و آنها را از كرده شان پيشمان نموديم ؛ صد رحمت به آنها لااقل به خواسته هايمان اهميت مي دادند اما اينها اصلاً‌ما را نمي بينند . ديگري مي گفت در ابتداي مهرو ماه مبارك رمضان همه ادارات به كارمندان خود پرداختهايي داشتند ، در دانشگاه ما از اين خبرها نبود آيا مسئولان دانشگاه نمي توانستند به اين بهانه ها از كم كردن اضافه كار خود داري كنند . يكي از همكاران هم با عصبانيت گفت مگر آقايان كه هر كدام چند صد هزارتومان حق مديريت مي گيرند و در همين ايام به حج رفتند و رابطه شان با دانشگاه قطع بود حق مديريت نصفه گرفتند كه اضافه كار ما را كم كردند ؟ . يكي هم گفت بعضي ها به بهانه آمدن يك و دو روز در ايام تعطيلات اضافه كار فول تايم گرفتند، او مي گفت:  اضافه كارهاي سيصد – چهارصد هزارتوماني بعضي ها اصلاً‌ كم نشده بلكه بيشتر اضافه كارهاي همكاران كم درآمد كم شده است . يكي گفت بخاطر اين است كه آقايان عدالت محورند!  در اين بين يكي با شيطنت گفت بچه ها مي دانيد نفت ايران به مرز 90 دلار رسيده ؟ و پاسخ شنيد خوشا به حال مردم ونزوئلا و لبنان و فلسطين و افغانستان و تاجيكستان و چندتا ستان!ديگه !

وزیر رفاه

 

 300022  شماره ارتباط مستقیم  وزیر رفاه و تامین اجتماعی با مردم

 

خبر کامل

تأسيس دفتر بازرسي رئيس جمهور در دانشگاه تهران

تأسيس دفتر بازرسي رئيس جمهور در دانشگاه تهران

 

فردا- اعتراضات برخي كارمندان دانشگاه تهران موجب صدور دستور ايجاد دفتر بازرسي ويژه در دانشگاه تهران شد.احمدي نژاد پس از شنيدن اعتراض برخي كارمندان دانشگاه تهران ، دستور تأسيس دفتر بازرسي ويژه رئيس جمهور در دانشگاه تهران را داد.

منبع

 

بعضی از دفترچه های  خدمات درمانی عوض میشوند

برای خواندن اطلاعیه اداره رفاه کارکنان

در مورد تعویض بعضی از دفترچه های بیمه خدمات درمانی

 کلیک کنید

 

آگهی مجمع عمومی فوق العاده مسکن

آگهی مجمع عمومی فوق العاده مسکن

نوبت سوم


شیوه درج نظرات بازدیدکنندگان وبلاگ

شیوه درج نظرات بازدیدکنندگان وبلاگ

بر اساس تصمیم هیات محترم اجرایی شورای صنفی کارکنان، از این زمان به بعد نظرات ارسالی به وبلاگ، بصورت هفتگی مورد بررسی قرار میگیرد و در صورت تایید در قسمت <نظر دهید> مطلب مرتبط درج میشود.

نظراتی که از لحاظ نگارش،جامع نگری، مستند بودن و رعایت اصول اخلاقی و موازین قانونی ممتاز باشند در صفحه اصلی نیز درج میشوند.

جهت ارسال مقاله ، خبر  و  عکس از طریق 

 raharahami@yahoo.com 

اقدام نمایید و یا آدرس صفحه مورد نظر را از طریق قسمت نظرات ارسال فرمایید

رییس کیست ؟


هدايت بودجه به سمت قانون اساسى

• رئيس جمهور دلايل بركنارى برخى مديران ناكارآمد را تشريح كرد
• گروه اول مديران بسيار خوب عمل كردند، ۲ گروه نيز عملكرد مطلوب نداشتند. يك عده ضعيف كار كردند كه قرار شد به آنها تذكر داده شود. گروه سوم هم كسانى بودند كه در اين ۲ سال به آنها تذكر داده شد ولى با عملكرد بد آنهانتوانستند كارقانع كننده اى انجام دهندوعملكرد آنها مورد قبول واقع نشد
• با هيچ كسى رودربايستى نداريم
• تعداد مديران گروه سوم كه بايد بركنار شوند حدود ۴۰ تا ۴۵ نفر است
• تقسيم درياى خزر اصلاً در دستور كار اجلاس تهران قرار نداشت
• سفر لاوروف به تهران در راستاى سفر اخير رئيس جمهور روسيه بود كه درخصوص مسائل مختلف تبادل نظر گرديد
• درپاسخ به درخواست مناظره رؤساى دولت هاى گذشته:
اهل گفت وگو هستيم

متن کامل خبر

فهرست محرمانه

ارسال فهرست محرمانه به استانداران برای برکناری مدیران ضعیف

دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور یکشنبه شب در جلسه مشترک هیئت دولت و استانداران تصریح کرد : به زودی نامه ای محرمانه به استانداران ارسال می شود که در آن اسامی تعدادی از مدیران دستگاه های گوناگون که ضعیف و بی تفاوت بوده اند اعلام شده و استانداران به محض اینکه این اسامی را دریافت کردند باید آنها را برکنار کنند.

متن کامل خبر

مقایسه حق جذب  کارکنان دانشگاههای تهران

مقایسه حق جذب  کارکنان دانشگاههای تهران

شورای کارکنان دانشگاه علم و صنعت  مقایسه ای  بین دانشگاههای تهران در زمینه پرداخت حق جذب انجام داده است . ببینیم جایگاه دانشگاه شریف کجاست ؟؟

کلیک کنید 

مطلبی از سایت روابط عمومی دانشگاه اصفهان

روابط عمومي دانشگاه ما و روابط عمومي بعضي ها

اين متن در سايت روابط عمومي دانشگاه اصفهان درج شده است . البته از زمان آن مدت زيادي مي گذرد و مطالب آن درد دل همه همكاران دانشگاههاي كشور ، اما قصد ما از درج آن در وبلاگ كاركنان تنها مقايسه روابط عمومي دانشگاه ما با ساير دانشگاهها است  و ميزان درك آنها از مسائل مبتلابه دانشگاهها .

بي‌شك تقويت هيأت‌هاي امناء و اعطاي اختيار تنظيم و تصويب ساختارهاي استخدامي نيروي انساني وتشكيلاتي به هيأت امناي دانشگاه‌ها، يكي از درخشان‌ترين طرح‌هايي است كه دانشگاه‌ها را مي‌تواند در حصول اهداف و دفع موانع دست و پاگير همراهي كند. اما آنچه مي‌بايست در اين طرح مدنظر باشد، در نظر گرفتن همه عوامل اعم از اعضاء هيأت علمي و كارمندان در طرح مذكور است چرا كه تمامي اين عوامل در پيشبرد امور دانشگاه و زمينه‌سازي براي توسعه فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي، نقش اساسي و كليدي مي‌توانند ايفا كنند و بي‌ترديد بدون تلاش و پشتيباني كارمندان، حصول اهداف آموزشي ممكن نبوده و توجه كردن به يك جزء و ناديده گرفتن ساير اجزاء، روند حركت توسعه را مختل و پيامدهاي مطلوبي نداشته و چرخه فعاليت را با مشكل مواجه خواهد كرد.
به اعتقاد بسياري از مديران دانشگاهي ادامه وضعيت حقوق و مزاياي كارمندان دانشگاه با عدالت سازگار نبوده و عقلاني نمي‌باشد، لذا دانشگاه اصفهان شايد يكي از اولين دانشگاه‌هايي است كه در همان گام و پس از ابلاغ برنامه چهارم توسعه به بررسي اين موضوع پرداخت و معاون اداري و مالي دانشگاه در هفته گذشته خبر از برخي تغيير و تحولات در وضعيت حقوق و مزاياي كارمندان دانشگاه در سال آتي داد.
يقيناً نظرات كارمندان نيز در اين زمينه راهگشاي موارد و بخش‌هاي مختلف اين طرح بوده و مي‌تواند تدوين‌كنندگان آئين‌نامه‌هاي اجرايي اين طرح را ياري كند.
پس از آنكه دكتر اكبري خبر افزايش حقوق كارمندان را داد و در همان لحظات اول كه اين گفت و گو در نشريه پيام دانشگاه به چاپ رسيد، بدنه كارمندي واكنش‌هاي متفاوتي به موضوعات مطرح شده نشان داد و بحث‌هاي فراواني در اتاق‌هاي كارمندان و در بخش‌ها و واحدهاي مختلف دانشگاه به گوش مي‌رسيد. زماني كه به ميان كارمندان رفتيم تا نظر آنان را در اين باره جويا شويم در نگاه اول همه به دليل آنكه در گفت و گوي دكتر اكبري تنها مسائل كلي و كلان طرح مذكور، مطرح شده و از ريز‌ آئين‌نامه اجرايي طرح، سخني به ميان نيامده بود، ابراز نگراني مي‌كردند. اما در ادامه بحث و پس از روشن شدن جزئيات طرح اكثريت قريب به اتفاق كارمندان با رويي گشاده و چشماني منتظر و اميدوار، انتظار اجرائي شدن هر چه زودتر طرح را بيان كرده و خواستار اعلام موارد جزئي‌تر طرح و شفاف شدن وضعيت اضافه‌كارها، بن‌ها، سفرها و سرويس‌هاي اياب و ذهاب و... مي‌شدند.
حق‌پناه، كارمند بخش حقوق و دستمزد در گفت و گوي خود با بيان اينكه موارد اعلام شده در طرح تا حدي گنگ و مبهم است، اظهار داشت: در اين طرح، اعلام شده كه حقوق كارمندان بين 50 تا 100 درصد افزايش مي‌يابد اما براي من و برخي ديگر از كارمندان اين مسأله روشن نيست كه معيارها و شاخص‌هايي كه براي افزايش حقوق كارمندان در نظر گرفته خواهد شد، چيست؟ كه اميدواريم در اين افزايش، تبعيضي را شاهد نبوده و سابقه و تجربه‌كاري كارمندان نيز به عنوان يكي از شاخص‌هاي افزايش حقوق مدنظر قرار گيرد.
«زماني» از ديگر كارمندان بخش حقوق و دستمزد نيز معتقد بود: پرداخت يارانه‌ها به صورت مستقيم يكي از خواست‌ها و آرزوهاي كارمندان بوده و حتي بارها نامه‌هايي به مسئولين دانشگاه در اين زمينه نوشتم كه استفاده عده‌اي از كارمندان از سرويس‌هاي اياب و ذهاب و يارانه‌هاي درنظر گرفته شده در بخش‌ ناهار و... مثبت بوده، اما حقوق كارمنداني كه شرايط و موقعيت استفاده از چنين خدمات و امكاناتي را ندارند يقيناً ضايع خواهد شد. وي همچنين گفت: بحث اضافه‌كارها، حق مسكن در طرح اعلام شده چندان روشن نيست و به صورت مبهم درباره آن بحث شده است كه اميدواريم مسائل جزئي‌تر طرح نيز به اطلاع كارمندان رسانيده شود.
يكي از كارمندان حوزه اداري نيز كه در ابتدا چندان متمايل به گفت و گو نبود و ظاهراً از برخي مسائل جزئي‌تر و بخش‌هاي مختلف طرح نيز اطلاعات بيشتري داشت پس از اصرار ما و به شرط آنكه نامي از وي برده نشود در اين باره با خبرنگار پيام دانشگاه سخن گفت. وي با بيان اين مطلب كه اين طرح يكي از بهترين طرح‌هايي است كه در سال‌هاي اخير مطرح و تمامي جوانب آن به نفع بخش‌ كارمندي خواهد بود، تصريح كرد: در طرح مذكور، بحث اضافه‌كارها ظاهراً دچار تحولاتي خواهد شد و نگاه ترميمي به بحث اضافه‌كاري شده و اضافه‌كار به صورت ثابت و با توجه به درجه و همچنين تحصيلات كارمندان به آنان پرداخت خواهد شد و مبحث كيفيت و نوع خدمات كارمندان و تشويق و ترغيب آنان جهت فعاليت بيشتر در طرح بهره‌وري پيگيري خواهد شد. وي پرداخت مستقيم يارانه‌ها به كارمندان را يكي از بهترين بخش‌هاي اين طرح دانست و گفت: در مستقيم پرداخت كردن يارانه‌ها، ديگر هيچ حقي از كسي ضايع نخواهد شد و همه كارمندان به صورت مستقيم مبالغ در نظر گرفته شده را دريافت و هرگونه كه خود صلاح بدانند، هزينه مي‌كنند.
اين كارمند در ادامه با اشاره به يارانه‌هاي پرداختي دانشگاه در بخش‌هاي مختلف، اظهار داشت: در شرايط فعلي، دانشگاه به طور مثال در بحث مهد كودك دبيرستان، سفرها، اياب و ذهاب و... يارانه‌هايي را در‌نظر گرفته كه ممكن است كارمندي به دلايل مختلف قادر به استفاده از اين يارانه نباشد و يا در بخش سفرهايي كه دانشگاه هر ساله براي كاركنان دانشگاه برگزار مي‌كند مطمئناً بخشي از آنان قادر به استفاده از اين خدمات و يارانه‌ها نيستند، لذا حقوق ديگر كارمندان به طريقي زير سؤال رفته و به آنان پرداخت نمي‌شود.
وي ادامه داد: يقيناً هدف كساني كه طرح را تدوين و بررسي مي‌كنند، حذف كامل سرويس‌هاي اياب و ذهاب، غذا و يا سفرهاي زيارتي و سياحتي نخواهد بود، بلكه تمامي اين خدمات كما في‌السابق در دانشگاه و حتي با كيفيت بهتر ارائه و هر كارمندي كه شخصاً متمايل به استفاده از اين خدمات باشد به صورت آزاد و با قيمت تمام شده، از اين خدمات استفاده خواهد كرد.
وي ابراز اميدواري كرد كه در بخش‌ بن‌ها نيز شاهد تحولاتي باشيم، چرا كه شايد برخي كارمندان مايل به استفاده از بن‌هاي غيرنقدي كه دانشگاه ارائه مي‌دهد نباشند و بهتر است بن‌هاي نقدي براي كارمندان درنظر گرفته شود كه آنان بتوانند از فروشگاه‌هاي مختلف سطح شهر و با سليقه و اختيار خود، نيازهاي خود و خانواده‌شان را برطرف نمايند.
شرافت از كارمندان حوزه اداري و مالي نيز با ابراز نگراني از چگونگي اجراي اين طرح گفت: ظاهراً در اين طرح بخشي از كارها به بخش خصوصي واگذار مي‌شود كه اميدواريم طبقه ضعيف كارمند در اين واگذاري‌ها مدنظر قرار گرفته و حقوق آنان ضايع نشود. وي همچنين تصريح كرد: اميدواريم در تدوين و تصويب و برنامه‌ريزي براي اجراي اين طرح، تنها خزانه دانشگاه را مدنظر نداشته باشند، بلكه محور طرح، صلاحديد كارمندان باشد.
اسكندري از كارمندان حراست دانشگاه نيز با بيان اينكه با مستقيم كردن يارانه‌ها حق به حق‌دار مي‌رسد، اظهار داشت: در بخش اضافه‌كارها هم اكنون دچار مشكلاتي هستيم و انگيزه‌ كارمندان براي فعاليت بيشتر، كاسته شده كه اميدواريم در طرح جديد توجه بيشتري به كارايي هر كارمند و نوع خدماتي كه ارائه مي‌دهد شده و راه‌حل‌هايي براي بيشتر شدن انگيزه كارمندان، جهت فعاليت بهتر، درنظر گرفته شود. دهقان‌، مدير حراست دانشگاه نيز درباره مستقيم كردن يارانه‌ها، اظهار داشت: در طرح مذكور، تنها يارانه‌هايي كه در آن تبعيض قائل شده و بخشي از كارمندان به حقوق خود نمي‌رسند، مي‌بايست مستقيم شود و ضرورتي ندارد يارانه‌هايي نظير برخي اقلام مصرفي كه به صورت هماهنگ و همگاني و بدون هيچ تبعيضي به تمامي كارمندان داده مي‌شود حذف و به صورت مستقيم پرداخت شود.
عليخاني از كارمندان بخش كارگزيني هيأت علمي نيز در گفت و گو با خبرنگار پيام دانشگاه اظهار داشت: آنچه در نشريه پيام دانشگاه مطرح شده بود به نظر مي‌رسيد تا حدي گنگ و مبهم بوده و مسائل به صورت بسته مطرح شده است اما شخصاً با كليات طرح موافق بوده و اميدوارم طرح در حد شعار باقي نمانده و عملي شود.
يكي از كارمندان شركتي دانشگاه نيز در گفت و گوي خود از بلاتكليفي كارمندان شركتي در پايان هر سال سخن گفت و اظهار داشت: عدم شفافيت وضعيت كارمندان شركتي موجب برخي استرس‌ها در آنان شده و يقيناً اين بلاتكليفي در وضعيت كاري آنا مؤثر خواهد بود كه اميدواريم تدوين‌كنندگان طرح، وضعيت نيروهاي شركتي را نيز در طرح ارائه شده بررسي و ساماندهي كنند.
همچنين برخي از كارمندان دانشگاه نيز چندان به اين طرح اميدوار نبوده و اظهار مي‌داشتند كه اين طرح منابع عظيم مالي مي‌خواهد و دانشگاه قادر به اجراي آن نيست هر چند كه آنها با اصل طرح مخالف نبوده و تنها مشكل آن را چگونگي اجراي آن مي‌دانستند.

 

نظر 1

 

پنجشنبه 3 آبان1386 ساعت: 9:25

توسط:کارمند سیاه و سفید
از اینکه شهامت به خرج دادید و وبلاگ را باز گشیایی کردید متشکرم خواهشمندم نظر شورا را در رابطه با بخشنامه اضافه کار به صورت شفاف اعلام کنید.

 

وبلاگ : همکار محترم بزودی نظر شورا را در رابطه با بخشنامه اضافه کار اعلام میشود ولی کارکنان محترم فعلا ضمن نوشتن نظرات خود ، به قسمت نظرسنجی نیز مراجعه و موافقت یا عدم موافقت خود را با شیوه جدید محاسبه و پرداخت اضافه کار درج نمایند.

متن بخشنامه ابلاغ شده(کلیک کنید)

  <این قانون بدون افزایش سقف اضافه کار  توسط شورای سرپرستان به تصویب رسیده است.>

بازفعالی وبلاگ

 صورتجلسه هیات اجرایی شورای صنفی کارکنان دانشگاه صنعتی شریف 

تاریخ ۳۰ /۰۷/۱۳۸۶

بدینوسیله به اطلاع میرساند در جلسه مورخه ۳۰ /۷/۸۶ هیات اجرایی شورای صنفی ، ادامه فعالیت وبلاگ شورای کارکنان با رای اکثریت اعضای هیات مزبور به تصویب رسید.                                                  امید است کارکنان محترم دانشگاه به انعکاس دیدگاههای پیشنهادی و انتقادی، واقع بینانه ، مستدل  واصولی خود بپردازند ، باشد که مدیران محترم و ارجمند دانشگاه که مطمئنا نگاهی به وبلاگ کارکنان خواهند داشت ، از این طریق نیز به بررسی مشکلات و نارساییهای موجود پرداخته و در جهت چاره جویی برای رفع آنهاو ایجاد حس همکاری و مشارکت جمعی همت  گمارند .                                                                       از درج نظرات مدیران و مسئولین ذیربط در جهت پاسخگویی به نظرات ارائه شده خشنود میگردیم.

هیات اجرایی شورای صنفی کارکنان