افزایش حقوق از نگاه سیاسی

افزایش حقوق از نگاه سیاسی
بهزاد نبوی:افزايش حقوق ودستمزد توهين به مردم است
 
عضو سازمان مجاهدين با اشاره به سياست هاي دولت در افزايش حقوق و دستمزدها گفت:افزايش حقوق و دستمزدها توهين به مردم است.

 کارمند نیوز: به گزارش برنا، بهزاد نبوي در گفت وگو با سايت قلم نيوز، با اشاره به طرح تحول اقتصادي دولت و تمسخر آن گفت: طرح تحول اقتصادي با هدف جلب توجه براي جذب راي؛ و يک کاريکاتور از طرح هدفمند کردن يارانه ها در دولت هاي قبل است.در دوران نخست وزيري موسوي از سال 61 که دولت ايشان تثبيت شد و درآمد ارزي در سال هاي 61، 62، 63 و 64 به ترتيب 20، 20، 17 و 13 ميليارد دلار بود و وضع به گونه اي بود که کالاها با دلار هفت توماني توليد و عرضه مي شد و هيچ يارانه اي هم دولت بابت آنها پرداخت نمي کرد؛ البته به جز کالاهايي که سهميه بندي شده بود،

وي با انتقاد از افزايش حقوق کارمندان و کارگران گفت: دولت نهم با هدف بقا و جلب حمايت مردم شعار حمايت از محرومين را مطرح مي کنند؛ در يکي دو سال اول کار از يک طرف شعار تثبيت قيمت مي داد و از طرف ديگر براي راضي کردن مردم، پول فراوان به بازار مي ريخت و طي دو سال حجم نقدينگي را دو برابر کرد.

 عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با تشبيه سفرهاي دولت به سفرهاي شاه عباس گفت: اين دولت مي خواهد مثل زمان شاه عباس سفر استاني برود تا اگر در جايي ديد که جوي آبي تنگ است همان جا پول بدهد که آن را گشاد کند. اين نوع مديريت حتي در اواخر دوره ي قاجار هم منسوخ بود و حساب و کتابي در دخل و خرج کشور وجود داشت.

 نبوي با اشاره به اين که مبارزه با فساد شعاري است که تاريخ آن گذاشته است، گفت: الان اين دولت در شعار انتخاباتي مبارزه با فساد و نابود کردن مافيا را خيلي زياد مطرح کرد اينها همه شعارهاي انتخاباتي بود، الان ديگر کاربرد ندارد و تاريخ مصرفش گذشته است.

آنها که زیر بار نمیروند

آنها که زیر بار نمیروند!!
دکتر معظمی:اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت باعث فروپاشي صنعت نفت خواهد شد
 
كارشناس انرژي و منابع انساني گفت: اجراي قانون نظام هماهنگ پرداخت در صنعت نفت باعث فروپاشي ساختار اين وزارتخانه استراتژيك مي شود و هويت اين صنعت را از بين مي برد.

 کارمند نیوز: دكتر منصور معظمي معاون سابق وزير نفت در منابع انساني و پژوهش در گفت و گو با خبرنگار نفت نيوز ضمن بيان اين مطلب يشنهاد داد : مديران و كاركنان صنعت نفت مذاكره با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را آغاز كنند و با تبيين روش هاي مرسوم در دنيا، نمايندگان مجلس را براي مستثني كردن كاركنان صنعت نفت همانند: وزارت خارجه، اطلاعات، قضات و اساتيد دانشگاهي متقاعد كنند. 

معظمي با توجه به اهميت وحساسيت تعامل با نيروي انساني صنعت نفت گفت: با توجه به اينكه اين صنعت به عنوان توليد كننده عمده توليد ناخالصي ملي است بايستي از اين قانون مستثني شود.

استاد دانشگاه علامه طباطبايي و شهيد بهشتي در خصوص اهميت منابع انساني در صنعت نفت تصريح كرد: باتوجه به اينكه صنعت نفت، صنعتي استراتژيك است وبيش از يك سوم توليد نا خالصي ملي را عهده دار است لذا تصميم گيران نظام بايد بپذيرند كه بايسته و شايسته است كه به اين مولد عظيم ، نگاهي ويژه داشته باشند.

وي معتقد است : اداره صنعت نفت را بايستي در چهار چوب ساختارها و روشهايي كه در دنياي صنعتي رايج است اداره كرد چرا كه صنعت نفت يك اداره معمولي و غير استرتژيك نيست.

وي افزود: با توجه به سختي شرايط كار درمناطق عملياتي با دماي 50 درجه ورطوبت 100 درصد و محيط هاي جانكاه؛ در ساير كشورها و نظام هاي نفتي دنيا با پرداخت حقوق متناسب، سرمايه گذاري در امر تربيت مديران كارآزموده، ايجاد فضاي رشد براي نيروهاي انساني و توجه به خلاءهاي منابع انساني اين صنعت را پويا و مولد نگه داشته اند.

دكتر معظمي پيش بيني كرد اين قانون كه يك بار پيش از اين دركشور تصويب شده و نا كارآمديهايي آن براي همگان به اثبات رسيده است و هم اكنون بارديگر با اصلاحاتي دوباره مصوب شده با توجه به شاخص هاي موجود احتمال موفقيت آن بسيار ضعيف است.

وي اجراي اين قانون را مناسب براي وزارتخانه ها و سازمانهايي دانست كه ساختار اداري دارند و گفت: در هيچ جاي دنيا صنايع وبنگاه هاي اقتصادي خود را با قانون هاي پرداخت اداري و سياست هاي ويژه كاركرد اداري، اداره نمي كنند.

وي پيشنهاد كرد و گفت: دولت بايستي اين قانون را در يك پروسه آزمايشي (سه ساله، پنج ساله ) اجرا كند و پس از بررسي نتايج وفيدبك آن در ديگر دستگاهها در صورتيكه مثبت بودن نتيجه اجراي آن آشكار شد ، اجراي آن را در صنعت نفت بررسي نمايد.

خبرنامه بازرسان

خبرنامه بازرسان تعاونی مسکن دانشگاه شریف

اجرای معاينه سالانه كاركنان

 
اجرای معاينه سالانه كاركنان دولت و بخش خصوصى
 
تمام كاركنان دولت از ماه آينده و بتدريج تمام شاغلان بخش خصوصى و صنايع كوچك و بزرگ ومشاغل دفترى ازخدمات معاينات ادارى برخوردارمى شوند

 کارمند نیوز: اجراى آئين نامه سلامت كاركنان دولت به منظور ارتقاى سلامت اين افراد و افزايش بهره ورى سازمان هاى اجرايى از يكماه آينده آغاز مى شود و بر اساس آن تمام كاركنان دولت سالى يكبار معاينه كامل پزشكى مى شوند.

مصطفى غفارى مديركل سلامت محيط و كار وزارت بهداشت در گفت و گو با فارس افزود: آئين نامه سلامت كاركنان دولت بر اساس مصوبه شوراى عالى سلامت تدوين شده و پس از ابلاغ آن به تمام دستگاه هاى دولتى از حدود يكماه آينده اجراى آن آغاز مى شود، اين برنامه دو محور اساسى دارد كه شامل معاينات ادوارى و سالانه تمام كاركنان دولت و آموزش و ارتقاى سلامت آنان براى پيشگيرى از ابتلا به بيمارى هاست كه افزايش بهره ورى سازمان هاى دولتى را نيز در پى دارد.

 وى گفت: مصوبه شوراى عالى سلامت مانند مصوبه دولت است و تمام دستگاه هاى دولتى موظف به اجراى اين آئين نامه هستند، البته بر اساس قانون كار اين معاينات بايد براى شاغلان بخش خصوصى نيز اجرا شود بنابراين از حدود يكماه آينده به تدريج تمام نيروى كار شاغل در مراكز دولتى، خصوصى، صنايع كوچك و بزرگ و مشاغل دفترى از خدمات معاينات ادوارى برخوردار مى شوند

تحصیل کارمندان


حمایت وزارت علوم از ادامه تحصیل کارمندان
 
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناورى گفت از مصاحبه چند روز پیش او اشتباه برداشت شده است با اشاره به رویه سابق وزارت علوم براى ادامه تحصیل کارمندان دولت گفت: در این زمینه ما مثل قبل عمل مى‌کنیم و تفحصى در این زمینه انجام نمى‌دهیم.

 کارمند نیوز: قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناورى گفت: ادامه تحصیل کارمندان دولت و همه قشرها را توصیه و از آن حمایت مى‌کنیم چرا که آن را به نفع پیشرفت کشور مى‌دانیم.

به گزارش واحد مركزي خبر، حسینى که چند روز قبل در مصاحبه‌اى تلویحا ادامه تحصیل کارمندان دولت را ممنوع اعلام کرده بود در مصاحبه اختصاصى با خبرنگار واحد مرکزى خبر در حاشیه دیدار روساى دانشگاه‌هاى سراسر کشور با رئیس جمهور افزود: البته در این خصوص دستگاه‌هاى مختلف باید خودشان مراقبت کنند تا ادامه تحصیل کارکنانشان به کار مردم و ارباب رجوع آسیبى نرساند.

وى که معتقد است از مصاحبه چند روز پیش او اشتباه برداشت شده است با اشاره به رویه سابق وزارت علوم براى ادامه تحصیل کارمندان دولت گفت: در این ز مینه ما مثل قبل عمل مى‌کنیم و تفحصى در این زمینه انجام نمى‌دهیم.

قائم مقام وزیر علوم اداى وظایف دانشجویى را براى دانشگاه‌ها مهم خواند و افزود: از نظر ما کسى که در کلاس‌ها حضور داشته باشد، در امتحانات شرکت کند و وظایف دانشجویى خود را انجام دهد تحصیلش قابل قبول است و ما سخت گیرى در این زمینه نداریم.

وى همچنین درخصوص تحصیل در دانشگاه‌هاى نیمه حضورى مانند پیام نور گفت: ما بیشتر، تحصیل کارمندان را در چنین دانشگاه‌هایى توصیه مى‌کنیم چون با کار آنها هماهنگ‌تر است.

قائم مقام وزیر علوم در ادامه به تحصیل کارمندان دولت در خارج از کشور اشاره کرد و افزود: اگر کارمندان دولت در حین ماموریت در خارج از کشور تحصیل و مدرک دریافت کنند این کارشان با مقررات منافات دارد و با مشکل مواجه مى‌شوند.

وزیر علوم هم در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: کارمندان و مستخدمان دولت بر اساس قانون حق ندارند در ساعات ادارى تحصیل کنند و فقط مى‌توانند در ساعات غیرادارى در موسسات مختلف از جمله غیرانتفاعی، پیام نور و دوره‌هاى شبانه به تحصیل بپردازند.

زاهدى هم تاکید کرد که تحصیل کارمندان دولت نباید به کارشان لطمه‌اى بزند و دستگاه ها حق ندارند در صورتى که به کار مردم و ارباب رجوع آسیبى برسد با مرخصى کارمندان در ساعات ادارى براى تحصیل موافقت کنند

نشریه شماره 9

نشریه شورای صنفی کارکنان دانشگاه تهران

حتما مطالعه کنید

اصلاح

اصلاح بند 7 آئين نامه حضور و غياب

در دانشگاه تهران

 



در جلسه مشترك معاون محترم اداري و مالي دانشگاه ،مديريت كارگزيني وشوراي صنفي كاركنان ،اصلاح بند 7 آئين نامه حضور و غياب كاركنان بررسي شد و تصميم عدم ذخيره تاخير در ورود ، تعجيل در خروج ، مرخصي ساعتي در طي يك سال و كسر از مرخصي سالانه فرد جهت تصويب به هيئت اجرائي دانشگاه پيشنهاد شد.

خبر خوش

خبرهاي خوش وزارت علوم براي دانشگاهيان؛
افزايش حقوق اعضاي هيات علمي متناسب با حقوق كاركنان وتامين منابع مالي طرح «حمايت از دانشجويان دكترا» با دستور رييس‌جمهور

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشي

قائم مقام وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به نشست اخير روساي دانشگاهها با رييس جمهور از تامين اعتبار منابع مالي طرح حمايت از دانشجويان دكترا، افزايش حقوق اعضاي هيات علمي دانشگاهها متناسب با حقوق كاركنان، افزايش رقم وام مسكن اعضاي هيات علمي و تامين كسري وام شهريه دانشگاهها از طريق منابع مالي صندوق مهر امام رضا(ع) خبر داد.

دكتر سيد محمد حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه محل منابع مالي اجراي طرح حمايت مالي از دانشجويان دكترا تامين شد، اظهار كرد: رييس جمهور طي ديدار اخير با روساي دانشگاه‌ها مسئوليت تامين منابع مالي اين طرح را به معاونت علمي رياست جمهوري واگذار كرد.

وي افزود: بر اين اساس مقرر شد تا دانشگاه‌ها نسبت به تعريف طرح‌هاي تحقيقاتي و پروژه‌هايي براي بكارگيري دانشجويان دكترا اقدام كنند تا به دنبال آن منابع مالي طرح مربوطه با همكاري دانشگاه‌ها، وزارت علوم و معاونت علمي رياست جمهوري تامين شود.

قائم مقام وزير علوم با اشاره به ساير مباحث مطرح شده در نشست اخير روساي دانشگاه‌ها با رييس جمهور، اظهار كرد: در اين نشست همچنين با افزايش حقوق اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها متناسب با افزايش حقوق كاركنان دولت موافقت شد.

افزايش رقم وام مسكن اعضاي هيات علمي

وي افزود: با توجه به اينكه درصد افزايش حقوق اعضاي هيات علمي طي سالهاي اخير بسيار كم بوده است، بنابراين رييس جمهور استدلال افزايش حقوق اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها را پذيرفت و بنابراين مقرر شد تا حقوق اعضاي هيات علمي متناسب با قانون هماهنگ پرداخت حقوق كاركنان دولت افزايش يابد.

به گفته دكتر حسيني در اين نشست همچنين با افزايش رقم وام مسكن اعضاي هيات علمي نيز موافقت شد.

تامين كسري وام شهريه دانشگاهها از طريق منابع مالي صندوق مهر امام رضا(ع)

قائم مقام وزير علوم در خاتمه با اشاره به ساير نتايج اين نشست، تصريح كرد: با توجه به ثابت بودن اعتبار وام شهريه دانشگاه‌ها در سال جاري و نا كافي بودن آن براي دانشگاه‌ها، پيشنهاد شد تا كمبود و كسري وام شهريه دانشگاه‌ها از طريق صندوق مهر امام رضا (ع) تامين شود.

یارانه غذا

اطلاعیه راجع به یارانه غذا

بدین وسیله به اطلاع همکاران محترم می رساند طی مذاکره با مدیر محترم منابع انسانی و پشتیبانی و اظهارات ایشان و معاون محترم اداری و مالی در جلسه با کارکنان دانشکده متالورژی تمامی ساز و کارهای پراخت قطعی یارانه غذا به کارکنان رسمی و پیمانی و بطور همزمان تحویل غذای یارانه ای به کارکنان قراردادی و حجمی صورت پذیرفته است فقط باید ردیف بودجه ای و اعتباری پرداخت نقدی در سال جاری از سوی دولت مشخص گردد.  

مديران سازمان ها چگونه دكترا مي گيرند؟
 
بنا بر اعلام قائم مقام وزير علوم و رئيس دانشگاه پيام نور از اين پس با اجرايي شدن لايحه مديريت خدمات كشوري هيچ كدام از مديران و كارمندان دولت نمي توانند در خلال فعاليت هاي شغلي خود به تحصيل بپردازند. و در صورت در پيش گرفته شدن چنين رويه اي مدرك آنان به تاييد وزارت علوم نخواهد رسيد.

 به گزارش خبرنگار جهان : اين تصميم دولت كه با اجراي قانون مديريت خدمات كشوري تحقق خوهد يافت، اتفاق جديدي براي جلوگيري از رانت هاي مديريتي در عرصه تحصيل و به دست آوردن مدارج علمي نيست. چرا كه در دي ماه 1372 مجلس شوراي اسلامي قانوني با همين مضمون به تصويب رسانده و براي اجرا به دولت ابلاغ كرده بود كه طي آن " تحصيل تمام وقت كاركنان با استفاده از مأموريت يا مرخصي با تعيين جانشين ايشان به شرطي مجاز است كه همزمان با‌تحصيل، اشتغال اداري نداشته باشند و متخلفين از اين قانون به انفصال موقت از خدمت از يك تا سه سال محكوم مي‌شوند."

 هر چند اين قانون با آئين نامه اجرائي تحصيل مديران كه بعدها توسط دولت هاشمي رفسنجاني تصويب و اجرايي شد، عملا به محاق فرو رفته و بي اثر شد اما آنچه مهم است اينكه تا به امروز قانوني با اين مفهوم و محتوا كه كارمندان و به خصوص مديران دستگاه هاي دولتي بايستي بين تحصيل يا شغل يكي را انتخاب كنند وجود داشته و آنچه موجود نبود، ضمانت اجرايي براي عملياتي شدن چنين قانوني بوده است كه به نظر مي رسد اين مشكل همچنان وجود دارد.

بسياري از سفراي ايران كه براي ماموريت به كشورهاي ديگر اعزام شده اند در كارنامه خود مدرك دكترايي از يك دانشگاه معتبر خارجي به خصوص دانشگاه هاي اروپايي را قيد مي كنند كه در خلال انجام وظيفه سنگين نمايندگي ايران در كشورهاي خارجي به اين مهم دست يافته اند.

بسياري از نمايندگان مجلس بوده و هستند كه با مدرك ليسانس و يا فوق ليسانس وارد مجلس شده و در ادامه، هم زمان با انجام وظيفه سنگين نمايندگي و وكالت مردم، موفق به اخذ مدارك تحصيلي دكتري از دانشگاه هاي معتبر پايتخت شده اند.

بگذريم از دانشگاه ( ا ) و ( م ) كه ضمن توافقنامه اي كه با سازمان هاي حكومتي برقرار كرده است رسما اقدام به پذيرش مديران نهادهاي مهم دولتي در رشته هاي مديريت مي كند و به وسيله آنچه كه تفاهمنامه ارتقاي مدارج علمي مديران مي خواندش هيچ گونه آزموني را براي ورود اين مديران تهيه و تدارك نمي بيند.

در اين ايام خبرگزاري ها از قول مسئولان وزارت علوم متذكر شده اند كه 80 درصد دستگاه هاي دولتي، با كميته بررسي مدارك تحصيلي مديران كه به دستور رئيس جمهوري ايجاد شده همكاري نمي كنند، و جالب اينكه بسياري از مديران، نمايندگان مجلس و ديگر مقامات حكومتي بر اين امر واقف اند كه در صورت بررسي و تطبيق مدارك آنان، به طور قطع مشمول تخلف از قانون مصوب سال 72 مبني بر ممنوعيت تحصيل و مديريت و اشتغال هم زمان خواهند شد.

اين موضوع جداي سرنوشت كساني است كه بامدارك تقلبي، به بالا رفتن از نردبان ترقي شغلي پرداخته اند و بعضا پرونده كارگزيني خود را با يك مدرك كپي برابر اصل پر كرده و مشمول استخدام و حقوق ها و دريافتي هاي آن چناني شده اند.

با تمام اين اوصاف به نظر مي رسد پيش از آنكه نويد اجرايي شدن چنين قانوني از سوي مسئولان وزارت علوم داده شود، بايستي ضمانت اجرايي و پياده سازي اين قانون كه در مرحله اول گريبان گير خود مديران دستگاه ها خواهد بود انديشيده شده و سپس عملي شود.

افزایش حقوق هیات علمی فقط ده درصد
 
قائم مقام وزیر علوم از افزایش 10 درصدی حقوق هیات علمی دانشگاه ها خبر داد.

 کارمند نیوز: دکتر "حسینی" در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر با بیان این که افزایش حقوق بیشتر کارکنان وزارتخانه در نخستین جلسه های هیات دولت مطرح خواهد شد از افزایش 10 درصدی حقوق هیات علمی دانشگاه ها در امسال خبر داد.

قائم مقام وزیر علوم همچنین درباره وام کارکنان وزارت علوم گفت: جزئیات و افزایش وام مسکن با نظر مساعد رئیس جمهور در حال بررسی است.

دکتر "حسینی"  درباره بیمه هیات علمی دانشگاه ها نیز به پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر گفت: وزارت علوم فقط رفاه هیات علمی دانشگاه ها را تامین می کند.

قائم مقام وزیر علوم در پایان گفتگو با این پایگاه، درباره تحصیلات تکمیلی کارکنان دولت گفت: افرادی که در سازمان ها و نهادهای دولتی ، مسئولیت اجرایی در کشور دارند، بطوریکه  در کار دولتی آنها لطمه ای ایجاد نشود می توانند به تحصیلات تکمیلی کوتاه مدت بپردازند.

دکتر "حسینی" افزود: البته افرادی که هم زمان با تحصیل ، در خارج از کشور ، همچون سفارت خانه ها و دفترهای وزارت خانه ها، مشغول به کار نیز  هستند،  برای تائید مدک تحصیلی در داخل کشور ، دچار مشکل خواهند شد.

قائم مقام وزیر علوم ، برای ایجاد نشدن این مشکل ، اشتغال به تحصیل کوتاه مدت با حمایت مالی دولت را پیشنهاد کرد

اعلام زمان افزایش دستمزد کارکنان دولت

اعلام زمان افزایش دستمزد کارکنان دولت
 
عضو كار گروه تدوين آيين‌نامه‌هاي قانون مديريت خدمات كشوري تصريح كرد: آيين‌نامه‌هاي اجرايي فصل حقوق و دستمزد قانون مديريت خدمات كشوري نهايي شده و افزايش حقوق كاركنان دولت از ماه آينده اعمال مي شود.

 کارمند نیوز: حسن شيخ نيا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس تصريح كرد: زمان اجراي آيين‌نامه‌هاي فصل دهم قانون مديريت خدمات كشوري اول فروردين ماه سال 88 است.

وي در عين حال خاطر نشان كرد: از آنجا كه در اولين ماه سال موافقتنامه‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي مبادله نشده است، طبق روال سالهاي قبل دستمزد كاركنان دولت در فروردين ماه به صورت علي الحساب و بر مبناي دستمزدهاي سال قبل پرداخت مي‌شود.

شيخ ادامه داد: در عين حال با صدور احكام و ابلاغ ضرايب افزايش حقوق، ما به التفاوت و افزايش دستمزدها در حقوق ارديبهشت ماه كاركنان دولت اعمال خواهد شد.

شيخ نيا درباره ميزان افزايش دستمزدها در سال جاري گفت: براي مشخص شدن ميزان افزايش دستمزدها دولت بايد ضريب افزايش حقوق را اعلام كند، اما هنوز دستور العملي در اين باره ابلاغ نشده است.

گزارش خبرنگار فارس حاكي است با تصويب قانون بودجه سال جاري دولت 9 هزار ميليارد تومان اعتبار براي اجراي قانون مديريت خدمات كشوري پيش‌بيني كرد كه از اين رقم 5 هزار ميليارد تومان به اجراي فصل دهم قانون مديريت خدمات كشوري يعني فصل مربوط به افزايش دستمزد كاركنان دولت اختصاص دارد.

پيش از اين تدوين كنندگان بودجه ميزان افزايش دستمزدهاي كاركنان دولت بر مبناي قانون جديد را حداقل 25 درصد عنوان كرده بودند و بر اساس احكام قانون تخصص،ميزان تحصيلات و تجربه كارمندان دولت در ميزان افزايش دستمزدهاي آنان موثر خواهد بود.

بر اساس اين گزارش تلاشهاي خبرنگار فارس براي كسب اطلاعات مربوط به نحوه اجراي قانون مديريت خدمات كشوري براي كاركنان و حقوق بگيران دولت از معاونت توسعه سرمايه‌هاي انساني رياست جمهوري تا كنون بي نتيجه بوده و اين معاونت در پاسخ به نامه‌نگاري و تماسهاي مكرر خبرنگار ما ارايه توضيحات را منوط به انجام هماهنگي دانسته و از هر گونه پاسخگويي خودداري كرده است.

اين در حالي است كه يكي از اهداف اصلي قانون مديريت خدمات كشوري اصلاح و كارآمد كردن نظام اداري است و ظاهرا هنوز نسيم اين تغيير در دستگاه متولي اجراي قانون يعني معاونت توسعه سرمايه‌هاي انساني رياست جمهوري نيز وزيدن نگرفته است

اتو یونیورسیتی

راه اندازي سيستم اتوماسيون دانشگاهها در سال 88
معاون فرهنگي وزارت علوم گفت: سيستم اتوماسيون تمام دانشگاه ها به عنوان يكي از مصوبه هاي كارگروه اصلاح الگوي مصرف در وزارت علوم، تا پايان سال جاري راه اندازي مي شود.

 کارمند نیوز: دكتر محمد باقر خرمشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگي «شبكه خبر دانشجو»، با اشاره به نتايج نخستين جلسه كارگروه اصلاح الگوي مصرف در وزارت علوم گفت: در اين جلسه كه با حضور جمعي از معاونان وزارت علوم، روسا و استادان دانشگاه برپا شد، 35 نكته و نقطه نظر پيشنهاد و از اين ميان، 28 مصوبه استخراج شد.

وي افزود: بر اساس اين مصوبات، وظايف و ماموريت هاي مختلفي به معاونان وزارت علوم، روساي دانشگاه ها و پژوهشگاه هاي علمي كشور واگذار شد كه توليدات زيادي را در خصوص سخت افزار، نرم افزار، برنامه ريزي و اجراي الگوهاي استاندارد مصرف را در بر مي گيرد.

معاون فرهنگي وزارت علوم خاطرنشان كرد: اصلاح الگوي مصرف يك پروژه و روند طولاني مدت است كه براي تحقق آن حداقل زماني بيش از 10 سال نياز است و در اين راستا بايد برنامه هاي مختلفي را در قالب پروژه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت تدوين كرد.

خرمشاد با اشاره به مصوبت كوتاه مدت كارگروه اصلاح الگوي مصرف در وزارت علوم گفت: يكي از مصوبات كوتاه مدت در اين كارگروه سيستم اتوماسيون تمام بخش هاست كه تا پايان سال جهت تسريع در وقت و هزينه در تمام دانشگاه ها اجرايي مي شود.

نظرسنجی خودفرما


نظرسنجی پایگاه خبری نفت ایران در خصوص اجرای
 
 قانون مدیریت خدمات کشوری در وزارت نفت
 
71 در صد شرکت کنندگان در این نظر سنجی مخالف اجرای این طرح در وزارت نفت می باشند

 کارمند نیوز: پایگاه اطلاع رسانی نفت نیوز از کاربران خود خواست با توجه به اینکه وزارت نفت برخلاف برخي ديگر از وزارتخانه ها و سازمان های دولتی از اين قانون مستثنی نشده است در خصوص اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری در این وزارتخانه اعلام نظر کنند.

71 در صد شرکت کنندگان در این نظر سنجی مخالف اجرای این طرح در وزارت نفت می باشند . 23 در صد موافق و 19 درصد با اجرای آن بعد از اجرای آزمایشی در سایر وزارتخانه ها موافق هستند و 12 درصد نیز با اجراي اين قانون به غير از فصل حقوق و مزايا موافق می باشند.

درخواست عدالت

 
پیگیری افزايش حقوق اعضای هيات علمی توسط وزیر
 
قائم مقام وزير علوم، تحقيقات و فناوري، گفت: تحقق افزايش حقوق اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها از سوي شخص وزيرعلوم در جلسات هيات دولت دنبال مي شود

کارمند نیوز: سيد محمد حسيني روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا ، با اشاره به اينكه در جلسه ديدار امروز روساي دانشگاه‌ها با رييس جمهوري نيز، اين موضوع مطرح خواهد شد، اظهار داشت: براساس قانون خدمات كشوري، امسال افزايش قابل ملاحظه‌اي در حقوق كاركنان دولت ديده شده و ازآنجاكه اين قانون شامل اعضاي هيات علمي نمي‌شود اين افراد انتظار دارند حقوقشان متناسب با افزايش حقوق مشمولين قانون خدمات كشوري افزايش يابد.

حسيني با اشاره به اينكه در سال گذشته حقوق اعضاي هيات علمي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي به ميزان ‪ ۱۰درصد افزايش داشت ،خاطرنشان كرد: اعضاي هيات علمي درخواست دارند كه افزايش حقوق آن‌ها از ‪ ۱۰درصد بيشتر باشد.

قائم مقام وزير علوم ، اعضاي هيات علمي را افرادي تاثيرگذار در توليد علم و دانش دانست و يادآور شد: هر چه سرمايه‌گذاري بيشتري در زمينه تقويت اعضاي هيات علمي صورت گيرد به نفع كشور تمام خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه نقشه جامع علمي كشور از سوي وزارت علوم به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارسال شده است اظهار داشت: نسخه تهيه شده توسط وزارت علوم با واقعيت‌ها تطابق بيشتري دارد و به صورت كامل و جامع تدوين شده است كه انتظار مي‌رود همين نسخه مبناي شوراي عالي انقلاب فرهنگي واقع شود.

وي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز خواست دركميسيون‌هاي تخصصي خود از كارشناسان وزارت علوم و دانشگاه‌ها بيشتر استفاده كنند و در قانون برنامه پنجم توسعه به مراكز دانشگاهي توجه ويژه‌اي نشان دهند تا دانشگاه ها بتوانند حركت پنج سال آينده خود را در بخش‌هاي آموزش، پژوهش و فناوري تضمين كنند

تحصیل مجاز


توصيه قائم مقام وزيرعلوم به
 
 ادامه تحصيل کارمندان دولت
 
قائم مقام وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: ادامه تحصيل کارمندان دولت و همه قشرها را توصيه و از آن حمايت مي کنيم چرا که آن را به نفع پيشرفت کشور مي دانيم.

 کارمند نیوز: حسيني که چند روز قبل در مصاحبه اي تلويحا ادامه تحصيل کارمندان دولت را ممنوع اعلام کرده بود در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار واحد مرکزي خبر در حاشيه ديدار روساي دانشگاه هاي سراسر کشور با رئيس جمهور افزود: البته در اين خصوص دستگاه هاي مختلف بايد خودشان مراقبت کنند تا ادامه تحصيل کارکنانشان به کار مردم و ارباب رجوع آسيبي نرساند.

وي که معتقد است از مصاحبه چند روز پيش او اشتباه برداشت شده است با اشاره به رويه سابق وزارت علوم براي ادامه تحصيل کارمندان دولت گفت: در اين ز مينه ما مثل قبل عمل مي کنيم و تفحصي در اين زمينه انجام نمي دهيم.

قائم مقام وزير علوم اداي وظايف دانشجويي را براي دانشگاه ها مهم خواند و افزود: از نظر ما کسي که در کلاس ها حضور داشته باشد، در امتحانات شرکت کند و وظايف دانشجويي خود را انجام دهد تحصيلش قابل قبول است و ما سخت گيري در اين زمينه نداريم.

وي همچنين درخصوص تحصيل در دانشگاه هاي نيمه حضوري مانند پيام نور گفت: ما بيشتر، تحصيل کارمندان را در چنين دانشگاه هايي توصيه مي کنيم چون با کار آنها هماهنگ تر است.

قائم مقام وزير علوم در ادامه به تحصيل کارمندان دولت در خارج از کشور اشاره کرد و افزود: اگر کارمندان دولت در حين ماموريت در خارج از کشور تحصيل و مدرک دريافت کنند اين کارشان با مقررات منافات دارد و با مشکل مواجه مي شوند.

وزير علوم هم در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: کارمندان و مستخدمان دولت بر اساس قانون حق ندارند در ساعات اداري تحصيل کنند و فقط مي توانند در ساعات غيراداري در موسسات مختلف از جمله غيرانتفاعي، پيام نور و دوره هاي شبانه به تحصيل بپردازند.

زاهدي هم تاکيد کرد که تحصيل کارمندان دولت نبايد به کارشان لطمه اي بزند و دستگاه ها حق ندارند در صورتي که به کار مردم و ارباب رجوع آسيبي برسد با مرخصي کارمندان در ساعات اداري براي تحصيل موافقت کنند

 
مدیریت آرام
 
هارولد کونتز، مدیریت را مهمترین زمینه فعالیتی انسان میداند و بر این باور است که وظیفه اصلی مدیران در همه سطوح و همه نهادهای اجتماعی، این است که محیطی را طراحی، ایجاد و نگهداری کنند که اعضای سازمان بتوانند با فعالیت و همکاری گروهی در آن، به هدفهای معین خود دست یابند.

 سازمان، یک سیستم اجتماعی همگانی است که برای ماندگاری نیازمند آرامش همه جانبه تمامی اعضاست.بعضی بر این باورند که خود کارکنان قادرند وظایف مدیریت را نیز انجام دهند و به واحد مدیریت جدا و مستقل نیاز ندارند؛ ولی هنوز مورخان و جامعه شناسان، نهادی را نیافته اند که بدون داشتن سلسله مراتب اداری پایدار مانده باشد. به علاوه بسیاری از صاحب نظران موفقیت و شکست نهادها را ناشی از تفاوت در چگونگی مدیریت می دانند.

به باور پیتر دراکر: عضو اصلی و حیات بخش هر سازمان، مدیریت آن است. حال این پرسش مطرح می شود که مدیران چگونه باید این آرامش را در سازمان نهادینه سازند؟ و یا مدیریت آرام چگونه تعبیر می شود؟ مدیریت آرام در رابطه با اندیشه ای است که ریشه در تجربه دارد. هدایت و رهبری، از مبانی مهم سازمان است که اهمیت آن به دلیل قانونی بودن کار است؛ بدین مفهوم که اینان مفاهیمی هستند که بخش اساسی از سازمان و مدیریت را تشکیل داده، مورد احترام همگان‌اند.در واقع میان تمام مدیریت ها، مدیریت آرام بهترین است.

آرامش در تمام امور زندگی برای همه مهم ومفید است. سازمانها نیز به عنوان نهادهای اجتماعی مؤثر درجامعه، از این قاعده مستثنا نیستند. به بیان دیگر، زندگی سازمانی که بخش عمده ای از زندگی انسانهای امروزی را تشکیل می دهد، به دلیل ماهیت اجتماعی آن، نیازمند آرامش بیشتری است. مدیران سازمان در فعالیتها و فرآیندهای روزمره سازمان، می توانند از آرامش استفاده های زیادی ببرند

  .خیلی از مدیران افسوس قضاوت های عجولانه و رفتارهای کنترل نشده خود را می خورند . آرامش در انجام کارها ودر برخورد با منابع انسانی، کمک بزرگی به مدیران و مجموعه سازمان خواهد کرد . حتی در بر آوردن خیلی از خواسته ها به مدیران توصیه شده است با کمی صبر و حفظ آرامش، خواسته خود را برآورده سازند و فوری خواسته ای را بر آورده نکنند.

آرامش در پاسخگویی کلامی و صبر وتأمل در خیلی از تصمیم گیری ها، اثرات مفید ومؤثری خواهد داشت. صبر و آرامش مدیران در رفع مشکلات سازمان تعیین کننده است‌. آرامش مدیران، فرصت رفتارهای سنجیده و پخته را به آنها داده، کاملی ازآنها رادر محیط سازمانی معرفی می‌کند. به هر حال منابع انسانی در سازمان، درفرآیندهای روزمره با مسائلی روبه‌رو می شوند که مطابق میل آنها نیست و سعی می کنند آنها را برطرف سازند. نکته مهم در این است که انسان باید با بردباری و بزرگ‌منشی، مشکلات و گرفتاریهای زندگی را پشت سر بگذارد و به دور از ناآرامی و بی تابی و با پایداری با آنها برخورد کند.

مبانی و راهکارهای مدیریت آرام

 برای ایجاد آرامش در سازمان، نیازمند مدیریت آرام و بهره‌گیری از اصول آن هستیم. هنری مینتزبرگ این چهار راهکار اساسی را برای مدیریت آرام مطرح می سازد:

1- الهام دهی:

مدیران آرام به افراد خود اختیار نمی دهند، زیرا اختیار داشتن امری مسلم است، آنها به افراد خود الهام می بخشند. آنها شرایطی را به وجود می آورند که باعث پروراندن صداقت و بروز تواناییهای آنان باشد. مدیران آرام اتحاد فرهنگی بین افراد خود را تقویت می کنند، البته نه به صورتی که به آنها به عنوان منابع ا�oma">انسانی مجزا نگریسته شود( واژه منابع انسانی ناراحت کننده‌ترین واژه ای است که تا کنون در مسئله مدیریت، دست کم تا زمان پیدایش واژه سرمایه انسانی، به وجود آمده و پدیدار شده است.‌) بلکه آنها همگی اعضای محترم یک جامعه همبسته و منسجم هستند.

 2-  اهمیت دادن :

مدیران آرام سازمان خود را دوست دارند. آنها مشکلات را همانند جراحان جدا نمی کنند که دور بیندازند، بلکه وقت بیشتری را صرف جلوگیری از بروز آنها می کنند و مدیران هشیار به خوبی می دانند که چه زمانی و چگونه با مشکلات برخورد کنند.به عبارتی این بیشتر شبیه داروهای هومیوپاتی است؛ تجویز کم دارو برای تحریک سیستم بدن برای درمان خود و یا اینکه درست مانند بهترین نوع مراقبت است ، مراقبتی تدریجی که به تنهایی به درمان می‌انجامد.

3- القا کردن

: مدیریت آرام، در رابطه با القاست، تغییری که آرام آرام و پیوسته و عمیق از ریشه رسوخ می کند و همه، به جای پذیرش اجباری این تغییرات، این مسئولیت را می پذیرند که تغییراتی جدی را به انجام برسانند.این بدان معنا نیست که باید همه چیز را تغییر دهیم که در واقع همان هرج و مرج است، بلکه بدان معنا است که تنها چیزهایی را که نیاز به تغییر و تحول دارند باید تغییر داد در حالی که اکثر چیزها را باید ثابت نگه داشت و به همان صورت حفظ کرد. این را می توان اگر مایل باشید بهبود مستمر طبیعی نامگذاری کنیم.

4- آغازگری:

تازمانی که یک مدیریت جنجالی و ناشایست در سر کار قرار دارد، تنها می تواند تمام استراتژی ویژه و مورد نظر خود را فریاد کند ولی آنها هرگز کار آمد و ثمر بخش نخواهد بود و فقط فرهنگ پر هیاهوی تبعیت را به وجود می آورد. مدیریت آرام، نوشیدن و استراحت کردن در کلاس بالا نیست؛ وقت آن است که آستین ها را بالا زده و اتفاقاتی که در جریان است مشاهده شود. مدیریت آن نیست که مانند چتری بر روی سازمان فرود آید. مدیریت باید از پایین به سمت بالا به حرکت در آید و هرگز پایه و اساس خود را فراموش نکند.

تحصیل ممنوع

ممنوعيت تحصيل كاركنان دولت در دانشگاه‌ها
قائم مقام وزير علوم گفت: بر اساس لايحه خدمات كشوري تحصيل كاركنان دولت در دانشگاه‌هاي دولتي ممنوع است.
محمد حسيني در گفت‌وگو با فارس با بيان اين‌كه تحصيل در دانشگاه با كار دولتي منافات دارد، افزود: از اين پس وزارت علوم توجه ويژه‌اي به تحصيل همزمان كارمندان دولت دارد و اجازه ادامه اين روند را نمي‌دهد.

وي گفت: مواردي ديده شده است كه طرف دانشجوي دوره دكترا و همزمان مدير اجرايي يكي از دستگاه‌هاي دولتي است، اين موارد به طور جدي در وزارت علوم پيگيري مي‌شود تا انضباط بيشتري در اين زمينه رعايت شود.

قائم مقام وزير علوم اظهار داشت: مواردي ديده شده است كه طرف كارمند يكي از سفارتخانه‌هاي كشور است و در كشور محل خدمت خود همزمان تحصيل مي‌كند، اين افراد در زمان تأييد مدارك تحصيلي دچار مشكل مي‌شوند.

وي گفت: وزارت علوم به كارمنداني كه همزمان در حال تحصيل هستند هشدار مي‌دهد كه در زمان فارغ‌التحصيلي دچار مشكل مي‌شوند، اين افراد بايد از مرخصي يا مرخصي بدون حقوق استفاده كنند.

تشویق

کارایی بیشتر با تشویق کارکنان
 
يك گروه افراد هنگامي به يك تيم تبديل مي شوند كه هر يك از اعضاء نسبت به خود و مشاركت خويش در تمجيد از مهارت هاي ديگر اعضا مطمئن باشد.

 چنانچه كاركنان ندانند از ايشان رضايت داريد، دچار ضعف كاري شده و اعتماد به نفس خويش را از دست مي دهند. كاركنان به دلايل متعدد و مختلفي سركار حاضر مي شوند، اكثراً براي كسب درآمد و پول نيست، هر چند كه چنين ادعا كنند.

 در واقع، مهمترين دليل از دلايل نانوشته، ناگفته و بيان نشده، "تعريف و تمجيد از سوي رئيس" مي باشد. آنها ممكن است آن را " احساس شخصيت" يا "اظهار وجود" و يا "احساس كار مفيد و عالي" كردن بنامند، اما چگونه متوجه مي شوند؟ آنان توسط شما به قدر و منزلت خود پي مي برند.

 مي توانيد اين كار تمجيد نمودن را به صورت اشاره به گذشته انجام دهيد، بدين مفهوم كه تامل كنيد تا ايشان كارشان را به نحو شايسته انجام دهند و سپس به آنها بگوييد كه كارشان عالي بوده است، و يا اينكه، آنها را پيشاپيش مورد تشويق و تمجيد قرار دهيد، كه اصطلاحاً تمجيد فعال گفته مي شود.

  به آنان بگوييد كه كارشان عالي خواهد بود قبل از آنكه آن را انجام دهند. چرا؟ زيرا، شانس انجام كارشان به نحو مطلوب به همان ميزان كه شما جلوتر از ايشان تمجيد مي كنيد، بيشتر خواهد شد و بدين ترتيب، آنها به منظور حمايت از شما و يا خودشان، كارشان را به بهترين وجه انجام خواهند داد.

 شخصي كه در كارهايش به حداقل ها اكتفا مي كند مديرشدن براي وي رؤيا محسوب مي شود. شما مايليد يك تيم برجسته پديد آوريد و تصميم داريد با استفاده از حداقل منابع اين كار صورت پذيرد.

  تعريف و تمجيد كردن مجاني است، به طور آني قابل جبران و جايگزيني است، از بين نمي رود، بدون ترديد صد درصد مؤثر است، انجام آن فوق العاده ساده و آسان است و اساساً به هيچ وجه وقت گير نيست. چرا مديران بيشتري اين كار را انجام نمي دهند؟ زيرا اين كار مستلزم اعتماد به نفس است. در واقع، شما بايد ابتدا احساس كاملاً خوبي درباره خود داشته باشيد تا بتوانيد، پيشاپيش از كاركنانتان تعريف و تمجيد كنيد.

  بديهي است اگر نسبت به خود شك داشته باشيد، نسبت به ايشان نيز شك خواهيد داشت. و اگر درباره آنان شك داشته باشيد از ايشان تعريف و تمجيد نخواهيد كرد؛ چرا كه، مطمئن خواهيد بود كه كار را خراب مي كنند. براي گفتن" تو مي تواني اين كار را انجام دهي، نگران نباش" . تنها شجاعت لازم است. هر چه بيشتر مسؤوليت به كاركنان واگذار كنيد، هر چه بيشتر به ايشان اعتماد نمائيد، هر چه بيشتر از ايشان تعريف و تمجيد كنيد و هر چه بيشتر آنان را مورد تشويق قرار دهيد، بازدهي بيشتري برايتان خواهند داشت.

  فقط بدانيد كه تعريف و تمجيد هيچ گونه هزينه اي در بر نداشته ولي نتايج مثبت فراواني در بر دارد. تشويق بايستي به دفعات و به صورت مستمر صورت پذيرد. شرايطي را فراهم سازيد به گونه اي كه همه، يكديگر را تشويق نمايند. عبارت "تو مي تواني انجام دهي" مي بايد هر روز درهمه محيط هاي اطرافتان شنيده شود. چنانچه، اين عبارت را شما به كار نبريد، احتمال دارد اعضاي تيم نيز به كار نبرند.

 افراد كارآمدتر را تشويق كنيد تا به افراد ضعيف تر كمك كنند. در هر تيم خوب، فضاي كمك و ياري مي بايد همواره و پيشاپيش فراهم شود و هرگاه كمك به يكديگر صورت پذيرد، از آن تعريف و تمجيد شود. توجه داشته باشيد كه در اين جريان ما با هم هستيم و يا با هم غرق مي شويم و يا با هم شنا كرده و به ساحل نجات مي رسيم. به ايشان بگوييد كه كارشان عالي خواهد بود، قبل از آنكه آن را انجام دهند. 

یک پیام

نویسنده: سهامدار فاز 6
یکشنبه 16 فروردین1388 ساعت: 15:32
 
تعاونی مسکن دانشگاه در راستای بی اعتنایی به خواست سهامداران اقدام به دادن اخطاریه جدیدی مبنی بر واریز مبلغ درخواستی تا تاریخ 29 فروردین نموده . واقعا آدم از این همه خود سری تعاونی وا میماند که چطور یک مجموعه درون دانشگاهی اینچنین به سرنوشت اعضاء بی تفاوت است. واقعا معلوم نیست تکلیف اعتراضات سهامداران به کجا رسیده . آیا از سهامدار بودن فقط پول دادنش از ماست . از آقای قلی زاده بازرس محترم شرکت تعاونی خواهشمندیم در این زمینه اطلاع رسانی کنند تا وضعیت روشن شود

تغییر

جرات تغییر؛ آغاز پیشرفت شغلی
 
کابوس بیکارشدن و نیافتن شغل دلخواه، طی کردن مجدد همه مراحل فرآیند استخدام، به خطر انداختن امنیت شغلی که با سالها کار در یک مکان ثابت کسب شده و.... از جمله فاکتورهایی هستند که باعث میشوند افراد با وجود نداشتن شور و شوق اولیه در کار خود، بیانگیزگی و کار از روی اجبار، به استقبال موقعیتهای جدید شغلی نروند.

 حتما جمله یا جملاتی همچون» در فلان جا کار می‌کنم، چاره دیگری ندارم« را شنیده‌اید.

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که پس از یافتن یک شغل و استخدام در یک جا، تا فرارسیدن بازنشستگی‌ همانجا ساکن می‌شوید یا ترجیح می‌دهید هرچند سال یک بار، تحولی در زندگی حرفه‌ای‌تان ایجاد کنید و شغل، محل کار یا کارفرمای جدیدی را تجربه کنید؟


برای بسیاری از افرادی که در یک شغل ماندگار می‌شوند و سال‌ها تجربه کسب می‌کنند، تغییر شغل و یافتن موقعیت‌های جدید کاری، به کاری بسیار سخت و شاق تبدیل می‌شود. کابوس بیکارشدن و نیافتن شغل دلخواه، طی کردن مجدد همه مراحل فرآیند استخدام، به خطر انداختن امنیت شغلی که با سال‌ها کار در یک مکان ثابت کسب شده و.... از جمله فاکتورهایی هستند که باعث می‌شوند افراد با وجود نداشتن شور و شوق اولیه در کار خود، بی‌انگیزگی و کار از روی اجبار، به استقبال موقعیت‌های جدید شغلی نروند.

از سوی دیگر، اگرچه بیکارشدن و از دست دادن شغل مورد علاقه یا مسائل دیگری همچون تعدیل نیرو در یک شرکت و غیره، ‌انگیزه دیگری است که افراد را به جست‌وجوی شغلی جدید وامی‌دارد، اما بسیاری از افراد (بخصوص کسانی که سال‌ها در یک شغل تجربه کسب کرده‌اند ) پس از چندی از تلاش برای یافتن شغلی جدید ناامید شده و به بیکاری تن می‌دهند.

به‌راستی چه چیزی باعث می‌شود بعضی‌ها پیش خودشان فکر کنند که هنگام تغییر شغل و یافتن کاری بهتر فرا رسیده است؟ شاید علاقه‌شان را به‌کاری که انجام می‌دهند و شغل فعلی‌شان از دست می‌دهند. شاید با خودشان فکر می‌کنند نیاز به تحولی در محیط اطرافشان دارند. شاید به این نتیجه می‌رسند که به لحاظ روحی، نیاز به‌کار دیگری دارند که آنها را بیشتر ارضا ‌کند. شاید خطر اخراج شدن را پیش روی خود می‌بینند.

شاید همه اینها، بخشی از دلایلی هستند که باعث می‌شود افراد، زندگی حرفه‌ای خود را مروری دوباره کنند و به فکر فتح قله‌های جدید و پیمودن راه‌های نرفته بیفتند. آیا برای تغییر شغل یا یافتن شغلی بهتر، بی‌تابی می‌کنید؟ آیا آرزو می‌کنید ‌ای کاش در پست فرد دیگری بودید؟ با پاسخ دادن به اینگونه پرسش‌ها می‌توانید بفهمید آیا برای برداشتن گام‌های بلندتر در این مقطع از زندگی حرفه‌ای خود، آماده هستید یا نه؟
درنهایت به خاطر داشته باشید تغییر شغل یا تغییر محیط کار فعلی، بخشی از فرآیند طبیعی هر زندگی است. مطالعات در این زمینه نشان داده است بیشتر افراد در طول زندگی، شغل خود را (منظور از شغل، پست یا مسوولیت خاصی است که افراد در ارتباط با رشته تحصیلی، مهارت‌ها و توانایی‌های خود دارند و نه حرفه )چندین بار عوض می‌کنند.

خیلی از افراد شغل خود را عوض می‌کنند چون کارشان را دوست ندارند، کارفرمایشان را دوست ندارند، محیط کارشان را نمی‌پسندند، با همکاران خود اختلاف دارند و.... بنابراین گام اول در تغییر شغل، مشخص کردن چیزها و کارهایی است که دوست ندارید و همچنین آگاهی از زمان لازم برای انجام این کار.
با این حال، آگاهی از آنچه دوست ندارید تنها یک بعد قضیه است، زیرا در نقطه مقابل باید بدانید چه کاری را به جای کار فعلی خود دوست دارید، چه کارفرمایی را می‌پسندید، در چه محیط کاری احساس رضایت‌خاطر بیشتری خواهید کرد و... تا بتوانید در مسیر تغییر شغل، گام درستی بردارید و کمتر خطر کنید.
چه کاری شما را به هیجان می‌آورد؟ در اوقات فراغت به چه کاری علاقه دارید؟ آیا تحصیلاتتان با کاری که انجام می‌دهید همخوانی دارد؟ چند ساعت در روز کار می‌کنید؟ آیا کار زیاد شما را خسته کرده است یا بی‌علاقگی به کاری که انجام می‌دهید؟

همین که علایق خود را کشف کردید وقت بیشتری را صرف تحقیق درباره مشاغلی کنید که به شکلی در ارتباط با علایق شما هستند. از داشتن شک و هراس در این مرحله نترسید، چون داشتن چنین حسی در فرآیند تغییر شغل اجتناب‌ناپذیر است، چراکه تغییر شغل یعنی خطر؛ همچنین میزان تحقیقات شما بستگی به این دارد که چقدر می‌خواهید طیف فعالیت‌های خود را تغییر دهید.

فرض را بر این بگیرید که از شغل کنونی خود خسته شده‌اید و احساس می‌کنید نیاز به یک تنوع حرفه‌ای دارید. درصدد تغییر شغل برمی‌آیید، اما برای لحظه‌ای با خود فکر می‌کنید که تکلیف آن همه تجربه‌ای که در شغل کنونی خود کسب کرده‌اید و برای آن آموزش دیده‌اید، سخت کار کرده‌اید و دشواری‌های مختلفی تحمل کرده‌اید، چه می‌شود؟ آیا باید همه آن‌ها را دور انداخته و از صفر شروع کنید؟

در حقیقت این چنین نیست و اینجاست که پای مهارت‌های قابل انتقال به میان می‌آید. مهارت‌های قابل انتقال به آن دسته از مهارت‌ها و توانایی‌هایی گفته می‌شود که در مشاغل گذشته خود یا از طریق انجام کارهای مختلف داوطلبانه، سرگرمی‌های مختلف، دنبال کردن علایق شخصی و غیره کسب کرده‌اید، اما می‌توانید از آنها در شغل جدید یا شغل بعدی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال مهارت‌های بسیاری همچون توانایی در مدیریت، روابط عمومی‌قوی، برنامه‌ریزی و... وجود دارند که قابل تعمیم در آن کاری هستند که تصمیم دارید از این به بعد انجام دهید، از این رو ممکن است خودتان هم از این که در شغل جدید به خاطر داشتن مهارت‌های سابق، تسلط و اعتماد به نفس زیادی دارید، تعجب کنید.

همان‌طور که پیشتر گفته شد هنگام تصمیم‌گیری برای شغل باید در مرحله اول تشخیص دهید که چه کاری برای شما مناسب است و بخشی از این تشخیص به این مربوط می‌شود که بدانید در کدام حرفه‌ها یا مشاغل می‌توانید از مهارت‌هایی که دارید (مهارت‌های قابل انتقال)مجدد استفاده کنید.

خدمات کشوری و عدالت

قانون خدمات کشوری شامل انواع کارکنان دولت می شود
عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد:قانون مدیریت خدمات كشوری برای کارکنان دولت شامل قراردادی و حق الزحمه تعیین تكلیف کرده است و از اول فروردین اجرا می شود.

 کارمند نیوز: حمید رضا حاج بابایی،عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبر،در باره اجرای قانون مدیریت خدمات كشوری برای كارمندان حق الزحمه و قراردادی  
گفت :قانون خدمات مدیریت كشوری نوع قرار داد افراد با دولت  شامل استخدامی، پیمانی یا قراردادی را تعریف کرده است و بر اساس آن افزایش كارمزد،شامل همه خواهد شد.

حاج بابایی تصریح كرد:نظام هماهنگ تعریف دارد و براساس آن، باید وضعیت ، سختی كار، امتیاز و حقوق كارمند مشخص شود ، دولت هم حقوق افراد را بر اساس ضریب ریالی مشخص كند.

وی گفت : با وجود همه این تفاسیر و جزئیات در قانون مدیریت خدمات كشوری،امسال کارمندان دولت افزایش حقوق خارج از این قانون را نخواهند داشت . 

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود:براساس مصوبه مجلس این قانون شامل بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز می شود . 

قانون خدمات كشورى از فروردين اجرا مى شود

 
جزئيات افزايش  كارگران
 
• رحيم ممبينى، معاون بودجه معاونت برنامه ريزى
رياست جمهورى: قانون مديريت خدمات كشورى با ۹ هزار
ميليارد تومان اعتبار امسال به اجرا درمى آيد و در صورت
تأخير به عنوان معوقه مشمولان پرداخت خواهد شد
•حداقل دستمزد امسال با ۲۰ درصد افزايش ۲ ميليون و
۶۳۵ هزار و ۲۰۰ ريال و روزانه ۸ هزار و ۷۸۴ تومان براى
تمام كارگران تعيين شده است
• در ساير سطوح دستمزد ۵ درصد مزد ثابت به اضافه روزانه
۱۰ هزار و ۹۸۰ ريال به نسبت آخرين مزد ملاك تعيين مزد است

 
گروه اجتماعى ـ جزئيات كامل بخشنامه افزايش حقوق كارگران در سال ۸۸ براساس مصوبه شوراى عالى كار و ابلاغيه وزير كار و امور اجتماعى منتشر شد.
در اين بخشنامه آمده است: از اول سال ۱۳۸۸ حداقل مزد روزانه با نرخ يكسان براى كليه كارگران مشمول قانون كار (اعم از قرارداد دائم يا موقت) مبلغ ۸۷۸۴۰ ريال (هشتاد و هفت هزار و هشتصد و چهل ريال) تعيين مى گردد. همچنين از اول سال ۱۳۸۸ ساير سطوح مزدى نيز روزانه ۵ درصد مزد ثابت يا مزد مبنا (موضوع ماده ۳۶ قانون كار) به اضافه روزانه ۱۰۹۸۰ ريال به نسبت آخرين مزد در سال ۱۳۸۷ افزايش مى يابد. البته در صورتى كه با اين افزايش مزد روزانه كارگر كمتر از ۸۷۸۴۰ ريال شود ملاك همان ۸۷۸۴۰ ريال است.
بنا بر اين گزارش به كارگرانى كه در سال ۱۳۸۸ داراى يكسال سابقه كار شده، و يا يكسال از دريافت آخرين پايه سنواتى آنان گذشته باشد روزانه مبلغ ۱۲۵۰ ريال نيز به عنوان پايه (سنوات) پرداخت خواهد شد.
همچنين پرداخت مبلغ مربوط به پايه سنواتى كارگران مشمول طرح هاى طبقه بندى مشاغل مصوب وزارت كار و اموراجتماعى با در نظر گرفتن رقم فوق الذكر براى گروه يك با توجه به دستورالعمل و جدول اعلامى توسط اداره كل نظارت بر نظام هاى جبران خدمت صورت مى گيرد.
ضمناً به كارگران فصلى به نسبت مدت كاركردشان در سال ،۱۳۸۷ ميزان مقرر در اين بند (يا تبصره يك آن حسب مورد) تعلق خواهد گرفت.اين گزارش حاكى است بر اساس مصوبه مورخ ۸۷‎/۷‎/۲۱ شوراى عالى كار و در جهت افزايش رضايتمندى كارگران و كارفرمايان و به منظور تثبيت و تسرى تمامى كارگران، اعم از دائم و موقت نسبت به دريافت مزاياى بن كارگرى مقرر شد از ابتداى سال ۱۳۸۸ مبلغ ريالى بن (سهم كارفرمايان) به عنوان مزاياى رفاهى و انگيزه اى موضوع تبصره ۳ ماده ۳۶ قانون كار تحت عنوان كمك هزينه اقلام مصرفى خانوار (بن كارگرى) منظور و بابت هر كارگر (اعم از متأهل يا مجرد) ماهانه مبلغ ۱۰۰‎/۰۰۰ ريال از سوى كارفرمايان به آنان پرداخت شود.

دستورالعمل نحوه اجراى افزايش حقوق كارگران كارمزدى، دائم و موقت

در بخشنامه مذكور نرخ هاى كارمزدى در سال ۸۸ (به نسبت آخرين كارمزد در سال ۸۷) درباره نوع كارگران كارمزدى (اعم از موقت يا دائم) به مأخذ ۵ درصد افزايش مى يابند. در صورتى كه كارگران داراى بخش ثابت مزد (علاوه بر كارمزد) باشند اين بخش نيز بايستى ۵ درصد افزايش يابد.بنابر اين گزارش علاوه بر افزايش ۵ درصد بر روى قسمت ثابت مزد، قسمت مذكور در سال ۸۸ روزانه ۱۰۹۸۰ ريال ديگر نيز افزايش خواهد يافت و در صورتى كه كارگران فاقد قسمت ثابت مزد باشند در سال ۸۸ روزانه ۱۰۹۸۰ ريال در اجراى مصوبه شورايعالى كار به صورت ثابت در مورد آن برقرار خواهد گرديد.همچنين در صورتى كه مجموع دريافتى كارگران بابت بخش ثابت و متغير مزد به اضافه مزد سنوات (پايه) مربوط به سال هاى گذشته كمتر از ۸۷۸۴۰ ريال در روز گردد ملاك محاسبه و پرداخت آن به كارگران كارمزد همان ۸۷۸۴۰ ريال خواهد بود.گفتنى است شوراى عالى كار حداقل دستمزد كارگران براى سال جارى را با ۲۰ درصد افزايش نسبت به سال ۸۷ معادل دو ميليون و ۶۳۵ هزار و ۲۰۰ ريال تعيين كرده است.

وام ۵۰۰ هزار تومانى به مستمرى بگيران

امسال ۲۰۰ هزار نفر از مستمرى بگيران و بازنشستگان تأمين اجتماعى وام ۵۰۰ هزار تومانى دريافت مى كنند.
به گزارش خبرنگار «ايران» پرداخت اين وام از اوايل فروردين ماه سال جارى آغاز شده و همه مستمرى بگيران واجد شرايط مى توانند همراه با دريافت حقوق فروردين ماه از اين تسهيلات نيز استفاده كنند.بنا بر اين گزارش، اقساط اين وام ۳۶ماهه خواهد بود و بهره آن چهار درصد است.
وام ۵۰۰ هزار تومانى مستمرى بگيران تأمين اجتماعى از طريق شعب بانك رفاه پرداخت مى شود.

تبریک

سال نو مبارک

سال نو مبارک

مصاحبه

مصاحبه رييس شوراي مركزي صنفي كاركنان دانشگاه تهران با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)

 



رييس شوراي مركزي صنفي كاركنان دانشگاه تهران با تشريح ساختار و اهداف شوراي صنفي كاركنان دانشگاه تهران و همچنين ارائه فعاليت‌ها و دستاوردهاي به عمل توسط شورا نسبت به حذف سهميه عمره كارمندان دانشگاه و عدم ارائه پست‌هاي سازماني برابر بين اعضاي هيات علمي و كاركنان داراي تحصيلات برابر انتقاد كرد و خواستار ايجاد تسهيلات مناسب جهت ادامه تحصيل كاركنان دانشگاه شد. دكتر چيت‌ ساز درگفت‌وگويي تفصيلي با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در ابتدا به تاريخچه ايجاد شوراي صنفي كاركنان دانشگاه تهران اشاره و با بيان اينكه اين شورا از سال 1379 به صورت خودجوش از بين كاركنان با سابقه، متعهد و علاقمند به كارهاي جمعي و در عين حال آشنا به مشكلات بخش كارمندي شكل گرفت، گفت:‌ در اين راستا شورا مشكلات موجود را به صورت اصولي و قانوني پيگيري نموده و تا جاي امكان آن را حل مي كند. وي اظهاركرد:‌ همچنين در مرداد سال 85 و در راستاي تحكيم مباني شوراي صنفي و ايجاد زمينه‌هاي تداوم فعاليت، اساسنامه موجود شورا بررسي و بازنگري و جهت تصويب به هيات رييسه دانشگاه ارائه شد كه در نهايت در مهرماه سال 85 اساسنامه شوراي صنفي براي اولين بار در تاريخ دانشگاه به تاييد و تصويب اعضاي هيات رييسه دانشگاه رسيد. وي افزود: پس از آن انتخابات به صورت سراسري در واحدهاي مختلف دانشگاه برگزار شده و طي آن اركان ديگر شورا شامل شوراي صنفي مركزي و هيات نظارت مركزي نيز مطابق اساسنامه تشكيل شد كه در مجموع مي‌توان گفت دبير شوراي صنفي مركزي و ديگر اعضا برآيند آراء كل كاركنان دانشگاه بودند و از حمايت ويژه كاركنان برخوردار مي‌باشند. تعامل بين كارمندان و مديريت دانشگاه جهت بهره‌وري بيشتر كاركنان از اهداف اصلي شورا دكترچيت‌ساز ضمن تشريح فعاليت اين شورا، تعامل بين كارمندان و مديريت دانشگاه جهت بهره وري بيشتر كاركنان دانشگاه را از اهداف اصلي شوراي صنفي كاركنان دانشگاه تهران عنوان كرد و گفت: تا به حال به اين صورت بوده كه استاد و دانشجو به صورت دو ركن دانشگاه معرفي مي‌شدند و نقش كارمندان به عنوان ركن كمرنگ ديده شده بود، دراين راستا شوراي صنفي به دنبال اين است كه كاركنان را به عنوان يك ركن اصلي در دانشگاه زنده كند. ارتقاي شان و جايگاه علمي و مديريتي دانشگاه تهران از اهداف شورا وي در ادامه كمك به ارتقاي شان و جايگاه علمي و مديريتي دانشگاه تهران و تقويت جايگاه و تاثير گذاري آن در آموزش عالي كشور به عنوان نماد آموزش عالي، ارتقاي سطح مشاركت و همكاري كاركنان با مديريت‌هاي دانشگاه و تقويت و تعامل و همدلي بين كاركنان و مسئولان دانشگاه، تلاش همه جانبه براي شفاف سازي و گردش سهل و سريع اطلاعات را از جمله اهداف شوراي صنفي كاركنان دانشگاه تهران بيان كرد. وي افزود: همچنين حمايت از حقوق كاركنان دانشگاه و پيگيري لازم جهت تحقق قوانين توسط آنها و ايجاد فضاي مناسب جهت انجام فعاليت‌هاي موثرتر، ارزيابي مستمر كيفيت اجراي قوانين، مقررات، آيين نامه‌ها و مطالبات حقوقي، آموزشي، رفاهي جاري و آينده كاركنان در تمام سطوح شغلي و طرح كارشناسانه آنها نزد مراجع قانوني ذيربط به منظور تحقق مطالبات و پيگيري آن تا حصول نتيجه، جمع آوري و بررسي اطلاعات مربوط به مسائل و مشكلات صنفي كاركنان و انعكاس آن به مسئولان دانشگاه، تلاش جهت ارتقاي جايگاه اجتماعي، علمي و معيشتي و پيگيري مطالبات كاركنان دانشگاه تهران از ديگر اهداف شوراي صنفي كاركنان دانشگاه تهران به شمار مي رود. وي با تاكيد براينكه شوراي صنفي يك شوراي مشورتي نظارتي است نه دخالتي، خاطرنشان كرد:‌ در اين ميان شورا اگر به يك مشكل عمومي مي‌پردازد صلاح جمع را در نظر مي‌گيرد و نه صلاح يك فرد. ضرورت ايجاد تسهيلات مناسب جهت ادامه تحصيل كاركنان دانشگاه تهران دكتر چيت ساز با اشاره به ضرورت ايجاد تسهيلات مناسب جهت ادامه تحصيل كاركنان دانشگاه تهران در رشته‌هاي مرتبط تحصيلي از طريق انعقاد قرارداد با دانشگاه‌هاي داراي سيستم نيمه حضوري همچون پيام‌نور، گفت: در حال حاضر تسهيلاتي در اين زمينه ايجاد شده است. اما اين تسهيلات به صورت كلي است و به گونه‌اي نيست كه بتوان به نحو مناسب از آن بهره‌مند شد. دستاوردهاي به عمل آمده در نتيجه عملكرد كاركنان ديده نمي‌شود وي با بيان اينكه كارمندان تحت فشارهاي مختلف دراجراي برنامه‌ها قرار مي‌گيرند، گفت:‌ به عنوان نمونه بسياري از كارهاي عظيم در بدنه كارمندي انجام مي‌گيرد اما اين در حالي است كه دستاوردهاي به عمل آمده در نتيجه عملكرد كاركنان ديده نمي‌شود و اين امر موجب كاهش بهره وري كارمندان مي‌شود. بين اعضاي هيات علمي و كاركنان داراي تحصيلات برابر، پست‌هاي سازماني برابر داده نمي‌شود دكتر چيت ساز با بيان اينكه دغدغه اصلي كارمندان رفع تبعيضات موجود است و نه مباحث مادي، گفت: به عنوان نمونه كارمندان خود را با كساني كه در سطح بالاتري قرار دارند مقايسه نمي كنند و انتظار هم ندارند كه حقوقي همپايه آنها داشته باشند اما نسبت به اينكه به اعضاي هيات علمي و كاركنان داراي تحصيلات برابر پست‌هاي سازماني برابر داده نمي‌شود گله مند هستند. وي تاكيد كرد:‌ براين اساس هدف اصلي ما رفع تبعيضات موجود است. اما دراين ميان شورا با تبعيضي كه مخرب است و انگيزه‌ها را نابود مي‌كند مبارزه خواهد كرد. اينكه كاركنان خواست‌هاي غير منطقي مطرح كنند و با به نتيجه نرسيدن آنها انتقاد كنند و شوراي صنفي را زير سوال برند منصفانه نيست. آنها بايد براي خواسته‌هاي خود پيشنهاد و راهكار منطقي ارائه كنند و از نمايندگان خود بخواهند كه آنها را در جلسات شورا ارائه كنند. انتقاد نسبت به حذف سهميه عمره كارمندان دانشگاه چرا بايد در عمره دانشجويي تنها استاد و دانشجو ديده شوند؟ رييس شوراي مركزي صنفي كاركنان دانشگاه تهران همچنين نسبت به حذف سهميه عمره كارمندان دانشگاه از عمره دانشجويي، انتقاد كرد و گفت: اگر دانشجو، استاد و كارمندان سه ركن اصلي دانشگاه هستند پس چرا در عمره دانشجويي تنها براي استاد و دانشجو سهميه لحاظ مي‌شود. وي درادامه تصريح كرد: شوراي صنفي كاركنان دانشگاه اميدوار است با پيگيري رفتارهاي عادلانه، فرهنگ عدالتخواهي را درجامعه دانشگاهي اشاعه دهد و در جهت رفع تبعيضات موجود در دانشگاه تلاش كند. ارائه گزارش عملكرد شوراي صنفي كاركنان دانشگاه تهران امكان استفاده از گرنت در سفرهاي خارج از كشور براي كارمندان دكترچيت‌ساز با اشاره به تشكيل كميسيون‌هاي مختلف جهت پيگيري خواسته‌ها و نيازهاي كاركنان دانشگاه به ارائه گزارش عملكرد شوراي صنفي كاركنان دانشگاه تهران در اين كميسيون‌ها پرداخت و در اين ميان به اقدامات انجام گرفته در كميسيون پژوهشي دانشگاه اشاره كرد و گفت: در اين زمينه كسب مجوز معرفي كارمند نمونه پژوهشگر در روز پژوهش از سال جاري و امكان استفاده از گرنت در سفرهاي خارج از كشور براي كارمندان و تدوين آيين‌نامه انتخاب پژوهشگر نمونه و ارائه و پيشنهاد آن به مديريت پژوهشي دانشگاه از جمله فعاليت‌هاي صورت گرفته در كميسيون پژوهشي به شمار مي رود. برگزاري نمايشگاه آثار پژوهشي كاركنان در هفته پژوهش وي برگزاري نمايشگاه آثار پژوهشي كاركنان در هفته پژوهش را از ديگر فعاليت‌هاي به عمل آمده در كميسيون پژوهشي دانشگاه بيان كرد و گفت:‌ در اين راستا 38 طرح پژوهشي، 27عنوان كتاب، 82 خلاصه مقاله و 167 مقاله داخلي و بين‌المللي به نمايش گذاشته شد. اصلاح فرم ارزشيابي پايان سال كاركنان دانشگاه وي همچنين با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط شوراي صنفي كاركنان دانشگاه در كميسيون اداري، به مواردي همچون درخواست اصلاح فرم ارزشيابي پايان سال كاركنان دانشگاه، پيگيري وضعيت استخدامي تعدادي از كارشناسان مجرب دانشگاه، درخواست رعايت و اجراي قوانين مصوب در كليه سطوح به صورت يكسان و عدم اعمال تبعيض در اجراي قوانين، پيگيري پرداخت ما‌به التفاوت اضافه كار با توجه به صدور احكام سال 87، ارائه بخشنامه از سازمان مديريت جهت عدم محاسبه تعطيلات بين مرخصي در مرخصي استحقاقي، پيگيري در مورد افزايش هزينه لباس مشاغل خاص، پيگيري در رابطه با عملكرد كميته ايمني دانشگاه به منظور سالم سازي محيط كار، پيگيري در رابطه با اصلاح آيين‌نامه ارتقاي شغلي كاركنان، ارائه پيشنهاد در جهت اصلاح بندهايي از آيين‌نامه حضور و غياب كاركنان و موافقت معاون اداري و مالي دانشگاه و غيره اشاره كرد. دكتر چيت‌ساز اقدامات انجام شده در كميسيون فرهنگي را طراحي سايت اينترنتي جهت شوراي صنفي كاركنان، كسب مجوز صدور نشريه، تصويب بودجه 10 ميليون توماني جهت امور فرهنگي كاركنان در هيات رييسه دانشگاه، پيگيري در مورد عقد تفاهم نامه فرهنگي با دانشكده علوم و حديث از طريق باشگاه دانشجويان، پيگيري مستمر در رابطه با برقراري سهميه حج عمره ويژه كاركنان دانشگاه و غيره بيان كرد. وي ادامه داد: همچنين برگزاري همايش بررسي مشكلات تعاوني مسكن كاركنان دانشگاه، پيگيري مسائل و مشكلات موجود در تعاوني مسكن كاركنان داشگاه تهران نيز از جمله فعاليت هاي صورت گرفته در كميسيون تعاون به شمار مي‌رود. پيگيري بهبود وضعيت معيشت زنان سرپرست خانواده در دانشگاه تهران رييس شوراي مركزي صنفي كاركنان دانشگاه تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته در كميسيون رفاه شوراي صنفي كاركنان دانشگاه، اظهاركرد: در اين زمينه مي توان به مواردي همچون افزايش بيش از 10 مورد امكانات در بيمه تكميلي، درخواست افزايش عقد قراردادهاي رفاهي با موسسات فرهنگي ورزشي و تورهاي سياحتي و زيارتي و اماكن تفريحي و موزه‌ها و عقد قرارداد با تالارهاي پذيرايي از اداره كل رفاه دانشگاه، پيشنهاد تشكيل كميته مددكاري در دانشگاه به منظور حمايت از همكاران نيازمند به صورت منسجم و كارشناسي شده، پيگيري در مورد پرداخت حق مسكن به كاركنان دانشگاه از طريق ارسال نامه به رياست جمهوري، پيگيري در مورد بهبود وضعيت معيشت زنان سرپرست خانواده در دانشگاه تهران اشاره كرد. وي اقدامات انجام گرفته در كميسيون ورزش را نيز شامل درخواست برگزاري ورزش صحبگاهي در دانشگاه، درخواست اعلام و افزايش سانسهاي رايگان جهت استفاده همكاران از امكانات ورزشي دانشگاه، درخواست ايجاد امكانات رايگان سالن بدنسازي جهت همكاران، درخواست برقراري سانس رايگان استخر براي كاركنان و پيگيري در رابطه با برگزاري مسابقات ورزشي كارمندان دولت بيان كرد. ارائه تسهيلات ويژه جهت ادامه تحصيل كاركنان رييس شوراي مركزي صنفي كاركنان دانشگاه تهران در خاتمه اقدامات انجام شده در كميسيون آموزش را شامل درخواست ارائه تسهيلات ويژه جهت ادامه تحصيل كاركنان از معاون آموزشي دانشگاه، تدوين آيين نامه جهت برقراري امتياز ويژه جهت ادامه تحصيل كاركنان و ارائه آن به معاون آموزشي دانشگاه، پيگيري درمورد طرح توانمندسازي كاركنان دانشگاه و درخواست تدوين نيازهاي آموزشي كاركنان جهت برگزاري دوره‌هاي آموزشي در دانشگاه عنوان كرد. انتهاي پيام كد خبر: 8711-02977