پاسخ به نامه دکتر مداح حسینی

به نام خدا

جناب آقای دکتر مداح حسینی

مدیر محترم منابع انسانی و پشتیبانی دانشگاه

باسلام و احترام پیرو نامه شماره ۱۰۹۶۵/۱۱۰۰مورخ ۱۳/۱۲/۸۷ در ارتباط با پیام درج شده در وبلاگ توسط یکی از همکاران به استحضار می رساند متن پیام مذکور بدین شرح است:  آموزش كاركنان سال 87دانشگاه شريف ظاهرا فقط مختص كاركنان امور اداري و دوستانشان بوده
چون فقط كاركنان آن حوزه شركت كرده اند و فقط به دوستانشان در قسمتهاي ديگر بصورت تلفني و كاملا سري خبر داده اند. آن هم دوره اي كه غير حضوري بوده؟!

در نامه سرکار خانم شاه میری اشاره شده که (( آموزش کارکنان)) جزء وظایف حوزه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی نمی باشد حال آنکه در هیچ قسمت از پیام مذکور این مطلب نقض نشده است .( البته چون این مسئولیت مربوط به امور کارکنان است در جلسه با جنابعالی شورا پیشنهاد داد که آموزش کارکنان باید در حیطه کاری مدیریت منابع انسانی قرارگیرد و شما نیزقول تلاش برای تحقق
این امر رادادید).در ضمن اگر در پیام مذکور کمی اغراق مشاهده می گردد ریشه مسئله دراین است که تاکنون چند سال است اداره آموزش کارکنان دوره های عمومی برگزار ننموده است و در مورد دوره های خارج دانشگاه نیز اطلاع رسانی عمومی نکرده است وبرخی کارکنان محترم امور اداری نیز چون با نامه نگاریها در ارتباط هستند درکلاسها شرکت کرده اند.

نکته مهم تر این است که جنابعالی و خصوصا آقای دکتر اکرامی مطالب وبلاگ را با دقت بررسی می نمایید. اما چرا در مواجهه با دردهای کارکنان به جای درمان به ادبیات لفظی بیشتر توجه می گردد وبرای کلیات مسائلی که عموم کارمندان به آن معترضند سند ومدرک خواسته می شود. چرا این حساسیت نسبت به همه مطالب بروز پیدا نکرده و بسیاری از سئوالات کارکنان که در این وبلاگ مطرح شده بی پاسخ مانده است آیا توقع عموم کارمندان این دانشگاه بیش از اندازه است؟ آیا وضعیت حقوق و رفاه کارکنان دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه های دیگر در تهران ویا شهرستان ها ویا حتی پیام نورو... مقایسه می گردد؟

                                                                                                  با تقدیم احترام 

                                                                                                  دبیر شورای صنفی کارکنان

                                                                                                         

   

عدم صداقت

علل عدم صداقت در سازمان ها
 
عده اي فكر مي كنند صداقت و راستگويي صرفا يك مساله اخلاقي است و از اين رو ناخودآگاه مي خواهند آن را در بررسي مسائل و مشكلات اجتماعي به حاشيه برانند، اما بايد گفت كه صداقت و دروغگويي موضوعي كليدي در فهم و نقد كليه حوزه هاي اجتماعي است نقش آن در اقتصاد و تجارت كمتر از سرمايه، نيروي انساني و ديگر عوامل نيست.

 1- مفاهيم و تعريف صداقت

دهخدا در لغت نامه خود صداقت و راستگويي را سخن راست، قول حق، فعل و عمل حق مي داند و دروغگويي را سخن ناراست، قول ناحق، خلاف حقيقت، مقابل راست و مقابل صدق تعريف مي كند.

روانشناسان دروغگويي را به 8 دسته تقسيم مي كنند:

1.                دروغ بازي: با اين دروغ فرد مي خواهد حوادث تخيلي و يا ذهني خود را به ديگران بفهماند... اغلب دروغگويي كودكان از اين نوع است .

2.                دروغ مبهم: اين دروغ از ناتواني فرد در گزارش دهي دقيق جزئيات و يا مغالطه كردن ناشي  مي شود.

3.                دروغ پوچ: فرد جهت جلب توجه كردن ديگران و مطرح شدن اين دروغ را مي گويد.

4.                دروغ انتقام جويانه: اين دروع از نفرت فرد به شخص و يا شي ء ناشي مي شود.

5.                دروغ محدود: اين دروغ در نتيجه ترس از مقررات شديد و يا تنبيه سخت ناشي مي شود.

6.                دروغ خودخواهانه: دروغ حساب شده اي است جهت گول زدن ديگران براي بدست آوردن آنچه را كه مي خواهد.

7.                دروغ عرفي يا وفادارانه: اين دروغ به منظور حفظ ومراقبت از دوستان انجام مي شود.

8.                دروغ عادتي: اين دروغ به دليل الگوبرداري از والدين و يا محيط پرورشي فرد برايش عادت شده است.

در تمامي اديان از جمله اسلام بر قبح دروغ تاكيده شده است و قرار گرفتن آن در ذيل عنوان گناهان كبيره معرف اين اهميت است. پيامبر اكرم فرمودند: دروغگو، دروغ نمي گويد مگر به سبب حقارتي كه در نفس خود دارد.

جامعه اي را در نظر بگيريد كه دروغگويي در آن قاعده و اصل باشد و نه استثناء، در اين جامعه

ادامه نوشته

جلسه ماهانه نمایندگان محترم شورای صنفی کارکنان

جلسه ماهانه نمایندگان محترم شورای صنفی کارکنان

زمان: یکشنبه ۱۸/۱۲/۸۷ - ساعت ۱۲

مکان: دانشکده عمران - اتاق ۲۰۲

نامه دکتر مداح حسینی به دبیر شورا

 توضیح اینکه در ارتباط با نامه های زیر پاسخی تهیه شده که متعاقبا در وبلاگ و سایت شورا خواهد آمد.

صورت جلسه مورخ 8/10/87 شورا با مدیر محترم منابع انسانی و پشتیبانی

صورتجلسه مورخ ۸/۱۰/۸۷ شورا با آقای دکتر مداح حسینی

به همراه پاسخ های آقای دکتر اکرامی

جناب آقای دکترمداح حسینی

مدیر محترم منابع انسانی وپشتیبانی دانشگاه

با سلام،

 احتراماً به پيوست دو برگ صورتجلسه مورخ ۸/۱۰/۸۷ شورای صنفی کارکنان باجنابعالی جهت اظهار نظر حضورتان ارسال می گردد. خواهشمند است پس از بررسی و اظهار نظر جهت درج در وبلاگ شورای صنفی آن را عودت فرمایند .

                                                                              با تشکر

                                                                دبیر شورای صنفی کارکنان


صورت جلسه مورخ 8/10/87

1-پرداخت نقدی یارانه غذا جهت کلیه کارکنان رسمی ٬پیمانی٬قراردادی و حجمی از تاریخ ............

پاسخ دکتر اکرامی: در دست انجام است.

2-اجرای چکاپ پزشکی جهت کلیه کارکنان رسمی ٬ پیمانی٬ قراردادی و حجمی از تاریخ ...........              

پاسخ دکتراکرامی: در دست انجام است. 

3-رایزنی جهت حضور نمایندگان کارکنان در جلسات هیاٴت اجرایی دانشگاه

پاسخ دکتراکرامی: طبق بخشنامه عمل شده است. 

4-رایزنی جهت پرداخت نقدی یارانه ایاب و ذهاب

پاسخ دکتراکرامی: در طی جلسات حضوری با کارکنان بحث و توجیه شده است. 

5-پیگیری جهت جلوگیری از بکارگیری کارکنان جهت انجام کارهای شخصی توسط برخی اساتید

پاسخ دکتراکرامی: این موضوع حالت عام ندارد. 

6-پیگیری جهت در اختیار گرفتن آموزش کارکنان توسط مدیر منابع انسانی و پشتیبانی

پاسخ دکتراکرامی: این معاونت با هماهنگی دفتر طرح و برنامه در حال انجام برنامه ریزی آموزشی است. 

7-دانشگاه در برخی بخشها بصورت ملوک الطوایفی عمل می نماید و این ایراد بزرگ باید به مرور برطرف شود.

پاسخ دکتراکرامی: منظور مشخص نیست.

8-مدارک تحصیلی ارائه شده در حال بررسی بوده و تا تاریخ ...............نتیجه اعلام خواهد گردید.

پاسخ دکتراکرامی: به زودی نتیجه اعلام خواهدشد. 

9-برخورد ها و توقعات غیر قانونی برخی مدیران و تن دادن برخی کارکنان به این توقعات برای رسیدن به منافع شخصی شان( یا دفع ضرر احتمالی) نظم امور را مختل نموده و این معضل به مرور باید بر طرف گردد.

بدون پاسخ

10-مدیر منابع انسانی و پشتیبانی دانشگاه آمادگی خود را برای هر گونه همکاری جهت حل مشکل بین آقای کاظم رستم نیا (همکار سابق حجمی )و شرکت راستین خدمات اعلام نمودند.

پاسخ دکتراکرامی: طبق مقررات عمل شده است و شرکت نیز می باید طبق مقررات با نامبرده تسویه حساب کند.

11-اکرام انسانی و تقدیر از کارکنان حداقل در مناسبتهایی مانند روز کارمند و...در طی سال باید به نحو شایسته صورت پذیرد.

پاسخ دکتراکرامی: برای سال آینده و در روز مربوطه برنامه ای جهت تکریم افراد

بازنشسته در دست بررسی است.

12-اوقات فراغت و تعطیلات تابستانی کارکنان و خانواده آنها نباید بعنوان وسیله ای جهت حفظ مالکیت اردوگاه پره سر تلقی گرددو با این هدف کارکنان و خانواده ایشان را به پره سر نباید اعزام نمود.

پاسخ دکتراکرامی: استفاده از این اردوگاه و امکانات موجود در آن اختیاری بوده و کسی را مجبور به استفاده نکرده ایم.

13-پیگیری جهت اختصاص  یک درصد بودجه جاری به ورزش کارکنان توسط مدیر منابع انسانی و پشتیبانی طبق ماده14تصویبنامه شماره 61056/ت18327/ه مورخ 4/5/76

پاسخ دکتراکرامی: موضوع مربوط به تربیت بدنی می باشد.

14-تلاش جهت برگزاری جلسات ماهانه با ریاست و معاونت اداری و مالی دانشگاه

بدون پاسخ 

15-تلاش جهت برگزاری بدون وقفه جلسات معاونت اداری ومالی ومدیر منابع انسانی و پشتیبانی دانشگاه با کارکنان واحدهای مختلف و ارائه نتایج ثمر بخش این جلسات از طریق سایت دانشگاه

بدون پاسخ

16-پیگیری علت عدم ارسال فرم نظرسنجی راجع به سفرهای تابستانی امسال توسط اداره رفاه به قسمتها و عمومی نبودن این نظر سنجی (که طبق دستور دکتر اکرامی باید اینکار صورت می پذیرفت)

پاسخ دکتراکرامی: در دست پیگیری است.

17-تلاش در جهت تداوم سفرهای تابستانی مانند امسال و بیشتر و بهتر نمودن خدمات رفاهی در این زمینه

بدون پاسخ

18-تلاش در جهت ارائه بلیطهای رایگان یا با تخفیف بالا جهت استفاده از مکانهای مناسب و شایان توجه تفریحی و ورزشی

پاسخ دکتراکرامی: بودجه رفاهی محدود است. در حد امکان اجرا خواهد شد.

                                                                                                  پایان                                       

نکاتي براي کار کردن با خانم‌ها

نکاتي براي کار کردن با خانم‌ها
كد خبر: ۳۸۸۰۳ تاريخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ تعداد بازديد: ۱۹۷۲۸
اگر به تازگي يک خانم به عنوان رئيس جديد شما به اداره يا محل کارتان آمده و يا اگر به قسمتي از اداره منتقل شده‌ايد که مجبور هستيد با همکاران خانم کار کنيد، زمان آن رسيده که مهارت‌هايي را براي کار کردن با آنها ياد بگيريد. مرد‌ها و زن‌ها در يک محيط اجتماعي به شيوه‌هاي گوناگوني فکر و عمل مي‌کنند. اما با مسائل کاري چگونه برخورد مي‌نمايند؟

به نوشته «ابتكار»، آگاه بودن از تفاوت‌هاي بين دو جنس براي پيشرفت شغلي بسيار ضروري است. در مطلب امروز به چند نکته اساسي در روابط کاري با خانم‌ها اشاره مي‌کنيم:

1) براي صحبت کردن با آنها وقت بگذاريد: مرد‌ها براي تبادل اطلاعات صحبت و مذاکره مي‌کنند، البته زن‌ها هم همينطور هستند. اما آنها از اين گفت‌وگو‌ها به عنوان يک رابطه متقابل براي برقراري ارتباط استفاده مي‌کنند. اگر رئيس خانم شما گفت‌وگوي کوتاهي را آغاز مي‌کند، با او صحبت کنيد هرچند که خيلي مشغول باشيد. ممکن است فکر کنيد که وقت خود را تلف خواهيد کرد، اما نتايج آن ارزشش را خواهد داشت.

ادامه نوشته

قانون حضور و غیاب

قانون ‌حضور و غياب كاركنان دولت
 
هيأت وزيران در جلسه مورخ 1365.10.28 آيين‌نامه مربوط به‌حضور غياب كاركنان دولت را به شرح زير تصويب نمودند
‌ماده 1 ـ كليه كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي مكلفند ساعات تعيين شده براي ورود به محل خدمت و خروج از آن را رعايت نموده، ساعات ورود و خروج خود را‌در كارت يا دفتر حضور و غياب ثبت نمايند مگر آن كه از سوي مقام ذي‌صلاح دستگاه مربوط براي ورود و خروج هر يك از آنان كتباً ترتيب ديگري مقرر شده‌باشد.
‌ماده 2 ـ ورود به محل خدمت بعد از ساعات مقرر و بدون كسب مجوز قبلي تأخير ورود محسوب گرديده و با مستخدمي كه تأخير ورود داشته باشد به شرح زير‌رفتار مي‌شود

‌الف ـ تأخير ورود تا 2 ساعت در هر ماه قابل اغماض بوده و در مرخصي استحقاقي منظور مي‌گردد.

 ب ـ تأخير ورود بيش از 2 ساعت در ماه مستلزم كسر حقوق و فوق‌العاده شغل و مزاياي شغل و مزاياي مستمر مستخدمين رسمي و ثابت و اجرت و فوق‌العاده‌مخصوص و ساير فوق‌العاده‌هاي مستخدمين پيماني يا دستمزد كاركنان خريد خدمت و قراردادي به ميزان كل ساعات تأخير خواهد بود.
‌ماده 3 ـ خروج از محل خدمت زودتر از ساعات مقرر نيز تعجيل خروج محسوب گرديده و حسب مورد مشمول حكم قسمت‌هاي "‌الف" و 2ب" ماده 2 خواهد‌بود.
‌ماده 4 ـ تأخير ورود در موارد زير موجه محسوب گرديده و مدت تأخير در هر صورت جزو مرخصي استحقاقي منظور خواهد شد:
‌الف ـ وقوع حوادث و سوانح غير مترقبه براي مستخدم، همسر و فرزندان تحت تكفل و نيز ساير افراد خانواده در صورتي كه تحت تكفل وي باشند.
ب ـ احضار مستخدم توسط مراجع قضايي و انتظامي با ارايه گواهي مرجع احضاركننده.
‌تبصره ـ تشخيص موارد مذكور در اين ماده با مدير واحد ذيربط خواهد بود.
‌ماده 5 ـ به مستخدميني كه در هر ماه بيش از 4 بار تأخير ورود يا تعجيل خروج غير موجه داشته و جمع مدت تأخير مزبور به بيش از 4 ساعت در ماه برسد براي‌بار اول و دوم كتباً اخطار خواهد شد و در صورت تكرار پرونده مستخدم خاطي جهت رسيدگي به تخلفات اداري ارجاع خواهد گرديد.
‌تبصره ـ تأخير ورود يا تعجيل خروج بيش از 8 ساعت در هر ماه در هر حال مشمول حكم اين ماده خواهد بود. كارگزيني دستگاه‌هاي اجرايي مسئول پيگيري‌اجراي اين آيين‌نامه مي‌باشند.
 

 ‌اصلاح ماده 5 آيين‌نامه مربوط به حضور و غياب كاركنان دولت  12/4/1367      

 ‌اصلاح ماده 5 آيين‌نامه مربوط به حضور و غياب كاركنان دولت
‌استخدام كشوري
‌سازمان امور اداري و استخدامي كشور
‌هيأت وزيران در جلسه مورخ 1367.4.12 بنا به پيشنهاد شماره .276.31م مورخ 1366.9.22 وزارت راه و ترابي و شماره .298م62. مورخ1367.2.25 سازمان امور اداري و استخدامي كشور تصويب نمودند.
‌ماده 5 آيين‌نامه مربوط به حضور و غياب كاركنان دولت مصوب 1365.10.28 به شرح زير اصلاح گردد.

‌ماده 5
------
‌به مستخدمي كه در هر ماه بيش از 4 بار تأخير ورود يا تعجيل خروج غير موجه داشته باشد و جمع مدت تأخير مزبور به بيش از 4 ساعت در ماه برسد‌در قبال مجموع تأخير براي ماه اول و دوم كتباً اخطار داده خواهد شد و براي ماه سوم فوق‌العاده شغل مستخدمي خاطي به ميزان 30 درصد و براي ماه‌چهارم به ميزان 50 درصد و براي ماه پنجم به ميزان صد درصد و به مدت يك ماه كسر خواهد شد و در صورت تكرار پرونده مستخدم جهت رسيدگي به"‌هيأت رسيدگي به تخلفات اداري" ارجاع خواهد گرديد.
‌تبصره 1
-------
‌تأخير ورود يا تعجيل خروج بيش از 8 ساعت در هر ماه در هر حال مشمول حكم اين ماده خواهد بود.
‌تبصره 2
-------
‌در مورد مستخدميني كه قبلاً به علل ديگري به جز موارد فوق‌الذكر، فوق‌العاده شغل آنان قطع گرديده از سومين ماهي كه تأخير ورود با تعجيل خروج‌آنان به حد نصاب فوق برسد پرونده امر به هيأت رسيدگي به تخلفات اداري ارجاع خواهد شد.
‌كارگزيني دستگاه‌هاي اجرايي مسئول پيگيري اجراي اين آيين‌نامه مي‌باشند.

تازه‌ترين تصميمات

 
تازه‌ترين تصميمات براي افزايش چشمگير حقوق كارمندان
 
عضو كميسيون ويژه تحول اقتصادي مجلس با اشاره به چالشهاي اجراي قانون مديريت خدمات كشوري از تازه‌ترين تصميمات و مذاكرات دولت و مجلس براي افزايش قابل توجه حقوق كارمندان دولت از ابتداي سال 88 خبر داد.

 کارمند نیوز: محمد حسين فرهنگي در خصوص بحث توقف اجراي قانون مديريت كشوري در روند رسيدگي به لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها اظهار داشت: در لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها ماده‌اي كه بر اساس آن لايحه مديريت خدمات كشوري به طور كامل متوقف شود، وجود ندارد، بلكه لايحه تنها اشاره به توقف ماده‌اي دارد كه افزايش سنواتي دستمزدها به تناسب تورم را پيش بيني كرده است.

وي خاطرنشان كرد: ماده 13 لايحه پيشنهادي دولت اشاره دارد الزام افزايش حقوق كاركنان دولت موضوع ماده 150 از قانون برنامه چهارم توسعه و مواد 64 آن و ماده 125 قانون مديريت خدمات كشوري و ماده 41 قانون كار متوقف شود.

فرهنگي ادامه داد: به عبارتي در لايحه پيشنهادي دولت بايد دو ماده قانون مديريت خدمات كشوري كه افزايش سالانه حقوق را پيش‌بيني كرده متوقف شود. استدلال دولت اين است اگر افزايش سالانه دستمزد براي جبران فشار تورم بر اقتصاد خانوار است، آن را در قالب پرداخت يارانه نقدي جبران خواهد كرد و اگر بنا باشد كه به صورت مضاعف اين جبران براي بخشهايي از جامعه صورت پذيرد، مشكل رشد نرخ تورم را به دنبال خواهد داشت.

عضو كميسيون ويژه تحول اقتصادي مجلس ادامه داد: اثر ديگر آن اين است كه

ادامه نوشته

خط فقر

خط فقرتهراني ها : 800 هزار تومان
 
وی خط فقر را برای سال آینده بیشتر از 800 هزار تومان برای شهر تهران اعلام می کند و می گوید: «با توجه به کسری بودجه قابل توجه دولت، کاهش درآمدهای نفتی و سیاست های متناقض دولت در حوزه تولید در کنار بحران جهانی اقتصاد انتظار می رود سرریزهای نابرابری های اقتصادی در سال آینده به شدت افزایش یابد.»

 کارمند نیوز: وزارت رفاه هنوز بر موضع خود مبنی بر اعلام نکردن خط فقر اصرار دارد اما کارشناسان اقتصادی معتقدند براساس اطلاعات مرکز آمار ایران و بانک مرکزی می توان گفت با توجه به گسترش جمعیت زیر خط فقر در سال آینده خط فقر به 800 هزار تومان خواهد رسید.


به نوشته سرمايه، حسین راغفر کارشناس مسائل اقتصادی که در حوزه رفاه و عدالت اجتماعی تحقیقات گسترده ای را انجام داده است در اين گفت وگو آمارهای نگران کننده ای از گسترش فقر طی چند سال اخیر ارائه می دهد. به گفته او براساس تحقیقات انجام شده در این رابطه طی سه سال اخیر، سالانه دو درصد به جمعیت فقرا افزوده شده ضمن اینکه دامنه نابرابری های استانی به مناطق نیز رسیده است. به گفته راغفر نابرابری های منطقه ای که «شاخص قطبی شدن» نامیده می شود حکایت از قطبی تر شدن جامعه طی چند سال اخیر دارد که به این معناست که

ادامه نوشته

دیون دولت

مزايای قانون خدمات كشوری از آذر سال ‪ ۸۶‬به كاركنان دولت تعلق مي‌گيرد
 
عضو كميسيون تلفيق بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: از آنجا كه قانون مديريت خدمات كشوري آذرماه سال ‪ ۱۳۸۶‬به دولت ابلاغ شده، بنابر اين مزاياي اين قانون از زمان ابلاغ به كاركنان دولت تعلق مي‌گيرد به طوري كه مابه التفاوت زمان ابلاغ تا اجراي كامل نيز بايد به كارمندان پرداخت خواهد شد.

 کارمند نیوز: محمد كريم شهرزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بخش اقتصادي ايرنا، گفت: اجراي قانون مديريت خدمات كشوري نقطه قوت لايحه بودجه ۱۳۸۸ ‪ مبلغ ‪است‪ در لايحه بودجه سال  ۱۳۸۸منظور ۹ هزار میلیارد تومان  جهت اجرای این قانون منظور شده است.

وي با اشاره به تاخير پيش آمده در اجراي قانون مديريت خدمات كشوري، گفت: مزاياي كاركنان دولت بابت قانون مديريت خدمات كشوري محفوظ است و جزو ديون دولت محسوب مي‌شود و دولت بايد به نحوي اين ديون را پرداخت نمايد.

نماينده مردم اصفهان در مجلس گفت: پيشنهاداتي نيز در كميسيون تلفيق براي تقويت سازمان‌هاي حمايتي مانند تامين اجتماعي، سازمان بهزيستي و كميته امداد مطرح شده تا آنها نيز با تغيير در پرداخت‌هاي خود به معيشت دهك‌هاي پايين جامعه كمك كنند.

گفتني است، با وجودي كه دولت قانون مديريت خدمات كشوري را در آذر ماه سال گذشته بدون تدوين آيين نامه‌ها ابلاغ كرد و دولت تا پنجم آذر ماه امسال مهلت داشت آيين نامه اجرايي قانون مديريت خدمات كشوري را تصويب و ابلاغ كند، آيين نامه اجرايي اين قانون آماده شده اما تاكنون تنها بخشي از اين آيين نامه‌ها در هيات دولت به تصويب رسيده است

اشتباه یا عمد

بدهي مالياتي دولت به حقوق بگيران
 
شايد خيلي از کارمندان و کارگران ندانند، اما واقعيت اين است که دولت از اول امسال تاکنون ماهيانه 23 هزار تومان بابت مابه التفاوت معافيت مالياتي سال 86 و 87 به آنان بدهکار و اين بدهکاری همچنان بلاتکليف است .
 به گزارش خبرنگار قدس، سازمان امور مالياتي کشور براساس تکليف قانوني که دارد بايد اول هر سال سقف معافيت مالياتي حقوق بگيران شامل کارگران، کارمندان و ساير مشاغل را اعلام کند.
در واقع تمام مشاغل از حداقل سقفي براي برخورداري از معافيت مالياتي برخوردارند و مازاد اين سقف براساس جداولي که ويژه هر شغل است مشمول پرداخت ماليات مي شود. اين سقف براي سال 86 ماهيانه 227 هزار تومان بوده است که قرار بود براي امسال با 23 هزار تومان افزايش به 250 هزار تومان برسد. يعني هر کارگر و کارمند به تناسب رشد درآمد طبيعي که دارد از سقف معافيت مالياتي بيشتري هم استفاده کند.

اما مسأله اينجاست که دولت و سازمان امور مالياتي کشور سقف معافيتهاي جديد مربوط به سال 87 را معلوم نکرده و بلاتکليف گذاشته اند، در نتيجه حقوق بگيران از سقف معافيت مالياتي سال 86 استفاده مي کنند و اين بدان معناست که ماليات غير قانوني بيشتري به دولت پرداخته اند.
حال اگر بخواهيم سر جمع اين ماليات را تا پايان امسال محاسبه کنيم بايد ما به التفاوت 23 هزار توماني را در 12 ماه سال ضرب کنيم، در اين صورت به عدد 276 هزار تومان خواهيم رسيد که رقم بدهکاري دولت به هر يک از حقوق بگيران است که با توجه به عيدي 250 هزار توماني کارمندان اين رقم 26 هزار تومان هم بيشتر از عيدي يک سال اين افراد و به منزله دريافتي مهمي براي آنها به شمار مي آيد.

مدیران مردد

شاخصه های مدیران مردد
 
در دنیا هیچ چیز اسف بارتر از آن نیست که شخصی مردد باشد و نتواند بین دو نظر یکی را برگزیند. مدیر مردد کسی است که اثربخشی کمتری دارد. شخص مردد نمونه بارزی از فردی است که نسبت به وضعیت ، حساسیت کمتری دارد.

 مدیر مردد و سازشکار ، مطیع و بی‏اراده است ، از تصمیم‏گیری طفره می‏رود وتصمیماتی اتخاذ می‏کند که کمتر مورد قبول واقع می‏شوند. اغلب مبهم عمل می‏کند...

  شاخص‏های مدیر مردد و سازشکار:

  مدیر مردد کسی است که از رفتار وظیفه‏گرایی قوی و نیز رفتار رابطه‏گرایی قوی در موقعیتی استفاده کند که به یکی از آنها نیاز باشد و یا به هیچکدام نیاز نباشد و او کسی است که اثربخشی کمتری دارد. شخص مردد نمونه بارزی از فردی است که نسبت به وضعیت ، حساسیت کمتری دارد.

▪ بیش از حد از مشارکت استفاده می‏کند.

▪ مطیع و بی‏اراده است.

▪ از تصمیم‏گیری طفره می‏رود.

▪ تصمیماتی اتخاذ می‏کند که کمتر مورد قبول واقع می‏شوند.

  ▪ آرمانگراست و مبهم عمل می‏کند.

▪ گاهی اوقات نظرات جدیدی ارائه می‏دهد اما همیشه ، بسیاری از آنها را کنار می‏گذارد.

وقتی فردی از سبک تلفیقی به طور غیر اثربخش استفاده کند مدیر مردد نامیده می‏شود.یکی از مسائل اصلی

ادامه نوشته

بالاخره اعلام شد

 
 

اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری

رئیس جمهور در گفتگوی ویژه تلویزیونی خود از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دولت و افزایش سطح دریافتی آنان از فروردین سال آینده خبر داد و به پاره‌ای انتقادات در مورد بودجه سال 88، لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، ادعای ارائه آمار نادرست از سوی دولت و نیز گزارش دیوان محاسبات در مورد ادعای گم شدن یک میلیارد دلار از درآمدهای نفتی، پاسخ گفت.

رئیس جمهور ویژگیهای مثبت بودجه سال آینده را کاهش اتکاء هزینه‌های دولت به نفت، توسعه فعالیت های عمرانی و سرمایه‌گذاری، اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری و پرداخت حقوق کارمندان دولت از فروردین سال88 بر مبنای این قانون و همچنین شفافیت بودجه دانست و تصریح کرد: بزودی دستور صدور احکام جدید حقوق کارمندان بر مبنای قانون مدیریت خدمات کشوری صادر می‌شود و میلیونها حکم برای کارمندان دولت صادر خواهد شد که سطح دریافتی آنها را بالا خواهد برد.

وی درباره سرنوشت لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: این لایحه کلیاتش در مجلس تصویب شده و کمیسیون ویژه  و نیز کل نمایندگان وقت قابل توجهی را روی آن گذاشته‌اند که امیدواریم  طوری تصویب شود که اجرای آن در بودجه سال آینده امکان‌پذیر باشد. البته  پیش بینی شده که افزایش قیمتها در این چارچوب بنحوی اتفاق بیفتد که دست کم یک ماه قبل از آن وجه جبران کننده این افزایشها در دست مردم باشد.

کار درست بعد از سالها


ممنوعيت جذب نيرو از شرکتهای پيمانکاری در سازمانها
 
رييس هيئت مديره مجمع نمايندگان کارگر سراسر کشور از برنامه ريزي وزارت کار براي اجراي دستورالعمل جذب مستقيم نيروي کار توسط دستگاههاي دولتي خبر داد و گفت: تامين نيروي انساني مورد نياز دستگاههاي دولتي از طريق شرکتهاي پيمانکاري ممنوع است. 

کارمند نیوز: "هوشنگ حاجتي" در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي برنا در خصوص فعاليت برخي از شرکتهاي تامين نيروي انساني که به عنوان يک واسطه بين نيروي کار و کارفرما قرار مي گيرند گفت:شرکت هاي تأمين نيروي انساني که صرفاً به عنوان دلال و واسطه جهت تأمين نيرو براي شرکت ها و سازمانها به وجود آمده اند بايد حذف شوند.

رييس هيئت مديره مجمع نمايندگان کارگر سراسر کشور از دستورالعمل جذب مستقيم نيروي کار توسط رييس جمهور و هيأت دولت به سازمانهاي دولتي و بخش هاي خصوصي خبر داد و تصريح کرد: براي حذف دلالي و واسطه گري، دولت در بخشنامه اي همه سازمانهاي دولتي را به جذب نيرو به صورت مستقيم ملزم کرده که اين مهم به صورت کامل اجرا نشده است.

حاجتي در ادامه به تلاش وزارت کار و امور اجتماعي براي اجراي دستورالعمل تامين مستقيم نيروي مورد نياز شرکتهاي دولتي خبر داد و بيان داشت: با تلاشهاي صورت گرفته توسط وزارت کار و تشکلهاي کارگري قرار است در آينده نزديک اين دستورالعمل به صورت کامل اجرا شود.

به گزارش خبرنگار برنا "سيد محمد جهرمي"- وزير کار و امور اجتماعي- در مورد مصوبه دولت براي ساماندهي وضعيت شركت هاي خدماتي تامين نيروي انساني طرف قرارداد دستگاه هاي دولتي اظهار داشت: پس از مصوبه دولت به كارگيري نيروي انساني براي انجام وظايف و فعاليت هاي كارشناسي و تخصصي از طريق شركت هاي طرف قرارداد تامين نيروي انساني با دستگاه هاي دولتي ممنوع است.